2020-ban érkezik a Tesla Model X wolfsburgi kihívója

Az I.D. hatchback és egyterű koncepciók mellett a VW egy harmadik jármű részleteiről is csepegtetett információkat a közelmúltban, melyről kiderült, hogy crossover és 2020-tól tervezett a német autógyár zéró-emissziós palettájának sorát erősíteni. A márka ígérete szerint nem kérdés, hogy a belső égésű motorokkal szerelt autókkal minden tekintetben felveszik majd a versenyt, valamint az autonóm vezetés képessége is része a szériafelszereltségnek, de a wolfsburgi modell küldetése itt nem ér véget: a Tesla Model X-nek is kihívója lesz.

A hivatalos közlemény szerint a Volkswagen egyértelmű célt állított fel az elektromos autógyártást illető terveiben, miszerint a következő évtized közepéig a niche modellek startup státuszából a széles kínálatú sorozatgyártásig szeretne eljutni modell offenzívájával világszerte. Az I.D. crossover egy négyajtós kupé és egy SUV keveréke, mellyel az autóipar leggyorsabban növekvő szegmensének célcsoportját kívánják megcélozni, ahol előtérben van a tágas térkínálat, a komfortos menettulajdonságok és a magasabb üléspozíció.

A koncepció autó önvezető funkciója egy gombnyomással aktiválható, a volán közepén található VW embléma megnyomásával a kormánykerék eltűnik a műszerfalba. A manőverek biztonságát lézer és ultrahangos szkennerek, radarszenzorok és kamerák segítik.

Az I.D. crossover a 2015-ben piacra dobott Tesla Model X ára alatt lesz a gyáriak szerint, sőt a VW a dízel autóinak kategóriájába taksálja a konszern a három év múlva sorozatgyártásba kerülő újdonságot. A Volkswagen nem titkolt célja, hogy 2025-ig egymillió elektromos autójuk talál gazdára világszerte, igazodva ezzel a stratégiával a folyamatosan szigorodó emissziós szabályokhoz és a változó piaci igényekhez.

A Volkswagen tavalyi eredményeivel letaszította trónjáról a Toyotát, mely addig a világ legtöbb autóját értékesítő márka volt. Elektromos autóinak fejlesztéseivel a dízel-emissziós botrányból fakadó, eddig 24 milliárd eurós kiesését kívánja balanszírozni.

Forrás: autonews.com

…read more

Source:: Autoszektor.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.