Mesél a szakértő – Nem ezt az autót keresed

Az elmúlt hetekben arra koncentráltunk, hogy bemutassuk, a csábítóan olcsó, korosodó luxuskocsiknak valójában nagyon borsos az ára, és inkább koloncot, mint élményt vásárolunk vele. Ma nem általánosságban beszélgetünk, hanem konkrét esettanulmány következik egy pontosan 10 éves Volvo V70 D5 Summum Geartronic.

Mi van az elnevezés mögött?

A Volvo-t külön nem magyaráznám, a svéd prémiumgyártó minősége tulajdonképpen megkérdőjelezhetetlen. A V70 a 2000-es éves legnagyobb Volvo kombija, ami luxuskocsi lévén minden földi jóval elérhető. Ezt a Summum, mint a legmagasabb felszereltség is garantálja: van itt kérem, faberakástól a navigációig minden, xenon fényszóró és elektromos ülések is memóriával. A D5 jelzés a motorra vonatkozik, ez az a bizonyos öthengeres közös nyomócsöves dízelmotor, ami 185 lóerővel és kereken 400 Nm nyomatékkal kényezteti a sofőrt, dinamikából tehát nincsen hiány. Mindehhez jön még a hatfokozatú automataváltó (Geartronic), ami (szubjektív véleményem szerint) benne van az első három legjobb bolygóműves váltó között.

Még mindig mutat

Ennyi kecsegtető adat mellett nem csoda, hogy tíz éves korában is csábító az ilyen nagy vas, de ha közelebbről megnézzük egy teljes körű helyszíni vizsgálaton, akkor azért kibújuk a szög a zsákból, pláne, ha így elhanyagolják, mint ezt a példányt.

Mielőtt belevágnánk…

Április elején megjelent Mégis mit vártál, ennyiért? című írásunk nyomán rengeteg észrevétel érkezett, főleg Facebook komment formájában. Az írás azt boncolgatta, hogy az alsó közép kategóriás autók másfél évtizedet maguk mögött tudva mennyit érhetnek. OK, a cikk végén az, hogy 700 ezer forintot jobban megéri eltaxizni, vagy vonatozni, mint kocsit venni belőle, kissé cinikusra sikerült, a sarkos megfogalmazásért ezúton is elnézést kérek, nem volt benne bántó szándék.

kombi Stilo 500.000-ért

De nagyon sokan félreértelmezték a cikk mondanivalóját. Hoztak példákat Ford Fiesta-Kkal, Suzuki Swift-ekkel, amelyek bár inkább vannak közelebb a 20 évhez, mint a 15-höz, a mai napig jönnek-mennek, teszik a dolgukat. Legtöbben azt kifogásolták, hogy miért állítja a cikk, hogy 700.000-ért csak romok vannak a piacon. Pedig ezt nem állítottuk, csak annyit, hogy a nyugaton párszáz euróért árult autók itthon €2.000,- környékén jelennek meg a kínálatban, és sokan azt gondolják, hogy ennyiért van hibamentes kocsi.

Azt szerettük volna újfent sulykolni, hogy mindenki számoljon azzal, hogy bőven 10 év felett bizony költséges lesz például a cikkben említett Fiat Stilo JTD fenntartása. Egymillió forint alatt is lehet természetesen kocsit venni, lehetőleg kis hengerűrtartalmú, benzinmotoros autókban kell gondolkodni, amelyek viszonylag(!) kisebb költségvonzattal fenntarthatók. Na, de nézzük akkor a V70-est.

Első blikkre

Az autót magánszemély árulta, az ő kertjében indult a szemle. Szemle közben a fejünk felett dolgoztak a kábeltévések, úgyhogy csak úgy zengett az udvar. Kívülről a szokásos használat mellett keletkező sérülések (élben fénysérült ajtók és díszléceik, néhány kisebb fénysérülés a vészhárítókon stb.) a jobb hátsó vészhárítón volt egy jól látható deformáció, de ez egy ügyes lakatosnak nem okozhat gondot, jó eséllyel fényezés nélkül is ki lehet simítani az elemet.

A festékréteg mérés eredményei is meggyőzők voltak. A műszer sehol sem mutatott 200 mikron feletti értéket, úgyhogy megnyugodtunk, biztosan nem csukták össze korábban. A bal hátsó ajtó kapott egy színátfújást, de tekintettel arra, hogy a statisztikák szerint átlagosan két évente szerez valamilyen komolyabb sérülést …read more

Source:: Autoszektor.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.