Az Apple felért a csúcsra, de nem az iPhone-nal

Az első iPhone megjelenésekor még senki sem gondolta volna, hogy az Apple a mobilgyártók között jelentős tényező lesz. Márpedig az lett és bár a Samsung buldózerként foglalta el az első helyet, az Apple kibérelte a dobogó második fokát, ráadásul a kínai előretörések ellenére egyelőre őrzi is ezt a helyét. Mostantól viszont a hordozható eszközök új királyaként említhetjük a céget, ahol mindössze egyetlen év alatt sikerült a csúcsra érniük. A 2016-os első negyedévben még 2,2 millió darabos eladással és 12,1%-os piaci részesedéssel bírtak, ez az idei évre 3,5 millió darabra és 15,5%-ra nőtt, ami már elég volt az első hely megszerzéséhez.

Ezzel egyszerre ugrották át a korábbi piacvezető Fitbitet és a Xiaomi-t, amihez persze az is kellett, hogy e két gyártó jelentős visszaesést könyveljen el. Főleg a Fitbit járt rosszul, aki az élrő visszazuhant harmadiknak, a Xiaomi megtartotta második helyét. A teljes piac is bővült, a 2016 Q1-es összeladások 18,2 millió darabot tettek ki, ez a 2017 Q1-es időszakra 22 millióra nőtt. Mindehhez vegyük hozzá, hogy az Apple csupán egyetlen hordozható eszközt gyárt, a Watch okosórát, míg a Fitbit és a Xiaomi számos más típussal is jelen van a piacon.

The post Az Apple felért a csúcsra, de nem az iPhone-nal appeared first on Tech2.hu.

…read more

Source:: Tech2

(Visited 1 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.