Rapid átalakítás

Az Octavián edződött – és főleg a legutóbb piacra dobott új típus által elkényeztetett – autósoknak alighanem némi csalódást okoz az új, enyhén megváltoztatott Skoda Rapid és a ferde hátú Skoda Spaceback. Főleg azért, mert tekintélyesebb rokonával összehasonlítva szerényebb képességű, ám ez nem párosul sokkal szerényebb árral.

Az augusztusban már elérhető modellekért 4 534 450, illetve 6 547 080 forintot kell leszurkolni, a felszereltség és a motorteljesítmény függvényében. A háromhengeres, 1,0 literes benzines motor turbóval 95 és 110 lóerős kivitelben készül, illetve a négyhengeres, 1,4 literes TSI 125 lóerős. Dízelben 1,4 TDI 90 LE, illetve 1,6 TDI 115 LE a kínálat.

Az újragondolt Rapid és Spaceback külsőleg nem nagyon különbözik elődjétől, más lett a fényszóró és a lökhárító alsó része, a hátsó lámpa is karakteresebb lett, és nagyon hasznosak az olyan biztonsági felszerelések, mint például a távfényasszisztens és az automatikus városi vészfékezés gyalogosfelismeréssel.

A Frankfurt közelében kipróbált benzines és dízelmodellek közül az előbbi kellemesebb benyomást keltett, pedig az ezer köbcentis motor miatt előítéletei támadnának az embernek. De kellemes csalódást okozott még azoknak is, akik egy átlagos úrvezetőnél jóval nagyobb és komolyabb próbatétel elé állították a Rapidot és a Rapid Spacebacket. Legfeljebb egy-egy nagyobb kaptatónál derült ki, hogy csak ezer köbcentis a motor, míg a nagyobb nyomatékú dízel könnyebben megbirkózott az emelkedőkkel. De nem ezért, sokkal inkább a csekély fogyasztás (3,9 liter/100 kilométer) miatt számíthat népszerűségre.

Íme, néhány Lokál-teszt:

…read more

Source:: Lokal.hu – Életmód

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.