Az új BMW HP4 RACE

Vonzó műszaki megoldások a versenypályákon produkált lehető legjobb menetteljesítmények érdekében – ezen erények mindig is az egészen a legapróbb részleteikig tökéletesen kidolgozott és egyedileg készült gyári versenymotorkerékpárok alapvető jellemzői közé tartoztak. Új HP4 RACE modelljével a BMW Motorrad mindössze 750 példányban készülő, vérbeli versenygépet mutat be. A kifejezetten erre specializálódott, kis csapat által végzett egyedi gyártás a legjobb minőségről gondoskodik.

Hajtásrendszere, elektronikája és rugózása tekintetében az új HP4 RACE a jelenlegi superbike gyári versenymotorkerékpárok szintjét képviseli, sőt, szénszál-erősítésű műanyag (karbon) váza révén jóval felül is múlja azt. Mindössze 171 kilogramm menetkész, teletankolt tömegével az új HP4 RACE a Superbike-világbajnokság aktuális versenymodelljeinél is könnyebb, s csupán kevéssel bizonyul nehezebbnek a Moto GP gyári gépeinél.

HP4 RACE modelljével a BMW Motorrad a világ első motorkerékpárgyártójaként valósítja meg a teljes egészében karbonból készült, mindössze 7,8 kilogrammos főváz kisszériás, ám ipari mértékű előállítását, ezzel mindenki számára elérhetővé téve e jövőbemutató technikát. Az első és a hátsó keréktárcsa szintén e high-tech anyagból készül, amely célzott szilárdsági kialakítása mellett mintegy 30 százalék tömegmegtakarítást eredményez a kovácsolt könnyűfém keréktárcsákhoz képest.

Az új BMW HP4 RACE különlegességei – Áttekintő

  • Mindössze 7,8 kilogramm tömegű, karbon monocoque-főváz
  • Önhordó, háromféle magasságba állítható karbon hátsó vázelem
  • Karbon keréktárcsák mintegy 30 százalék tömegmegtakarítással a kovácsolt könnyűfém keréktárcsákhoz képest
  • Öhlins FGR 300 fordított (upside-down) villa
  • Öhlins TTX 36 GP rugóstag
  • Elöl Brembo GP4 PR monobloc féknyergek 6,75 milliméter vastag és 320 milliméter átmérőjű T-Type Racing acél féktárcsákkal
  • VB-szintű versenymotor, amelynek teljesítménye 13 900-as percenkénti fordulatszámnál 158 kW (215 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 10 000-es percenkénti fordulatnál 120 newtonméter
  • Hatfokozatú, rövid áttételű versenysebességváltó, az egyes fokozatok áttételének optimális kiosztásával
  • Csökkentett tömegű elektronika könnyű, 5 Ah kapacitású lítiumion-akkumulátorral
  • 2D műszeregység és 2D adattároló (2D Logger)
  • Dinamikus kipörgésgátló (DTC) (15 lépcsőben, sebességfokozatonként programozható)
  • Állítható motorfékhatás (Engine Brake; EBR) (15 lépcsőben, sebességfokozatonként programozható)
  • Egykerekezés-gátló (Wheelie Control) (sebességfokozatonként programozható)
  • Rajt-automatika (Launch Control)
  • Bokszutca-sebességhatároló (Pit Lane Limiter)
  • Könnyű, karbon burkolatok gyorszárakkal
  • Fényezés a BMW HP versenysport-színeire
  • Egyedi gyártás 750 példányban

A BMW HP4 Race javasolt bruttó ára regisztrációs adó nélkül a kiadáskor 26 000 000 Ft (ez a modell nem helyezhető forgalomba).

…read more

Source:: Autoszektor.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.