Csúcson a magyar M1RA és Tassi

Kettős győzelem után tömegbaleset

Rekordgyorsasággal alapított csapatot Michelisz Norbert, aki továbbra is folytatja a versenyzést a világbajnoki címért a WTCC sorozatban, miközben idén kétszer is beült a M1RA autójába. Ez is Honda Civic, de a TCR szabályainak megfelelően némileg egyszerűbb, a két literes, 350 lóerős telejsítményű turbómotort jelent. Az új sorozatba a világbajnok Rob Huff is beugrik időnként, nem véletlenül, hiszen egyre népesebb a mezőny és népszerűbb a Marcello Lotti által alapított sorozat, melynek előnye, hogy kisebb költségvetéssel lehet izgalmas versenyfutamokat rendezni. Láthatták ezt a magyar nézők is a Hungaroringen, ahol kétszer győzött az akkor éppen 18-ik születésnapját ünneplő Tassi Attila, de dobogóra állt mentora és a M1RA csapat tulajdonosa, Michelisz Norbert is.

A magyarországi eredménnyel élre is álltak, de a következő futamon, a németországi Oscherslebenben nulláztak a fiúk, így ha csak néhány ponttal is, de pilótájuk, Tassi Attila második helyre került a tabellán, miközben csapatban továbbra is óriási előnnyel vezettek. Sajnos a M1RA olasz pilótája, Roberto Colgiago annyira megsérült a németországi futam tömeges ütközésében, hogy több bordája is eltört.

Tinédzser parti

A M1RA srácok még abban reménykedtek, hogy szeptemberre felépül idősebbik pilótájuk, ám a következő futamra nélküle kellett utazniuk. Ez azonban csak az utolsó pillanatban derült ki, így pótolni kellett a tapasztalt Colciagot. Villámgyors megoldás született, ebben is tényleg nagyok a M1RA-os, akik végül három pilótával álltak rajthoz Thaiföldön, a versenyzők és nézők által is kedvelt Buriram pályán. A harmadik srácot a VW Golfokkal versenyző WestCoast Racing csapattól kérték kölcsön: a 16 éves Giacomo Altoe a 24 autós mezőny legfiatalabb pilótája.

Ismét az élen

És ekkor jött a meglepetés: a rossz előjelek és a gyors mentés után a M1RA pilóták háromszor is dobogóra álltak, és végül egy első, második, harmadik, valamint negyedik hellyel már utcahosszal vezetik a csapatversenyt és az egyéni tabellán ismét élen áll pilótájuk. Szóval m nehezen indult, de összejött, mert remekül teljesített a M1RA Motorsport a TCR nemzetközi túraautó-bajnokság thaiföldi fordulójában, ahol a magyar csapat 18 éves tehetsége, Tassi Attila két versenyhétvégével a szezon vége előtt visszaszerezte az első helyet a francia Jean-Karl Vernaytől.

Két pontos hátrányból két pontos előny

Az első futamon Michelisz Norbert győzött, Tassi harmadik lett, a második versenyen pedig a vendégpilóta Giacomo Altoe állt fel a dobogó második fokára, miközben Attila fontos pontokat gyűjtött a negyedik helyen. Köszönhetően annak is, hogy Michelisz Norbert védte Vernay támadásaitól mindaddig, amíg nem forrt fel motorjának hűtővize. Így bejött a taktika és Tassi mindkét futamon közvetlenül legnagyobb riválisa, Jean-Karl Vernay előtt intették le: az első versenyen a harmadik-negyedik, a másodikon a negyedik-ötödik helyen értek célba. Mindennek köszönhetően a magyar pilóta a burirami forduló előtt meglévő két pontos hátrányából két pontos előnyt csinált. Így két fordulóval a vége előtt vezeti a rangos nemzetközi túraautóbajnokságot és egyre inkább a bajnoki címre fókuszálhat.

Tassi értékelése

„Az első futamon jól kaptam el a rajtot, megelőztem Vernayt, akivel aztán 14 körön keresztül végig nagy csatát vívtam. A legvégén meglökött hátulról, nem értem, mi szükség volt erre, de örültem, hogy ennek ellenére is felálltam a dobogóra. Minden versenyhétvége előtt ez a célom, és …read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 3 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.