Szabó Csaba: negyed százada a SEAT-tal – 2. rész

A legerősebb évünkben 2002-ben egyébként 238 új autó adtak el, akkoriban, illetve a következő két évben volt az országos adat is a csúcson, ami 200 ezer feletti új autót jelentett. Tavaly 45-ös darabszámot teljesítettek, az idei év tervszáma 100 körüli és időarányosan már jobban is állnak, vagyis minden valószínűség szerint dupláznak. (Írásunk 1. részét itt olvashatja.)

Sokáig a családi háznál volt a műhely és a bemutatóterem, az első év alapján azonban elindult a fejlődés. Vettek egy nagy telket 1993-ban, ahol karosszéria műhelyt és vizsgabázist hoztak létre, az gyakorlatilag már nem fért volna el a családi háznál. A mostani telephely telkét 1994-ben vásárolták meg egy felépítménnyel, ami korábban orosz laktanya területén kapott helyet. A méretes bodega egyik felében könyvesbolt, a másikban vegyeskereskedés működött, az acélszerkezet máig hibátlanul szolgál, beletették az anyagot az oroszok.

– Folyamatosan tudtunk fejlődni, nagyon sok programot, közönségtalálkozót, nyílt napot és családbarát eseményt szerveztünk, néha az importőri elvárásokon túl is – mondja Szabó Csaba, hozzátéve, hogy lassan kezdtek kifutni a műhelyből a keleti autók, jöttek a használt nyugatiak, és ez nagyon sok munkát adott nekik.

Az orosz laktanyai bodegából kialakított szalon a 90-es évek végére lett szűk, 1998-ba, megvették a bemutatóterem melletti telket, egy építménnyel, amit műhely céljára átalakítottak. Így lett végül minden egy helyen, az új autó értékesítés, a garanciális és azontúl javítás, a karosszéria műhely és minden, ami a teljes értékű márkakereskedéshez kell. – 1999 májusában beköltöztük az új műhelyben, gyakorlatilag ezzel valósult meg az egy helyen levő klasszikus márkakereskedés, és szervizügyfelek is kulturált körülmények között várakozhattak – mondja Szabó Csaba.

De még nem volt minden készen, 2000 év végétől elkezdték felépíteni az új gyári elvárásoknak megfelelő bemutatótermet – Budapesten elsőként, ami 2001 első negyedévére el is készült. 2002-ben megszerezték a gyári minőségbiztosítási rendszer tanúsítását, vagyis folyamatokat azóta is kontrollált körülménynek között végezik, mind az értékesítés, mind a vevőszolgálat területén.

– Sokakat megelőzve, még az újautó-eladás csúcsidőszakában, 2004-ben már elkezdtünk foglalkozni a flottakezelő cégekkel, mert úgy láttuk, ezek jelentik majd az autóvásárlások tömegét – mondja, hozzátéve, hogy szerencsére ezt elég korán észrevették. – Azért tudtunk fennmaradni, mert nem voltunk tele hitellel, és a javítás mindig is hangsúlyos volt, ahhoz értettünk – szögezi le Szabó Csaba, hozzátéve, ők klasszikus szakmai befektetők ebben az üzletágban. „Mi az ügyfelet nem beszéltünk rá a svájci frankos hitelre, sem 0 százalékos kezdőrészletre, sem a 10 éves futamidőre, és a vállalkozás sem vett fel svájci frankban hitelt.”

Arra is figyeltek, hogy a pénzt folyamatosan visszaforgassák a vállalkozás fejlesztésébe. 2005-ben a lakatos műhely mellé fényezőműhelyt is építettek, Budapesten az első között voltak, akik tisztán vízbázisú festékkel kezdtek el dolgozni. Ügyeltek tehát környezetükre is, ismerik és azóta is töretlenül jó a hírük Mátyásföldön.

2002-ben megkapták a Golden Dealer díjat

A jó hír már korábban sem ismert határokat: 2002-ben megkapták a legjobb márkakereskedőnek járó elismerést a Golden Dealer díjat. Miután eredményesen segítették a Porsche lízing üzletágát, 2007-ben meg is kapták a Porsche Lízing legjobb üzleti partnere díjat. Ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy folyamatosan volt munkájuk, bár a 2008-as válság nálunk is jelentős árbevétel csökkenést hozott. Szerencsére nem …read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 6 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.