Bombameglepetés az Opelnél

Szentgotthárd, 2017. március 29.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j) és Karl-Thomas Neumann, az Opel/Vauxhall elnök-vezérigazgatója leleplez egy Insignia személyautót a szentgotthárdi Opel-gyár 25 éves jubileuma alkalmából tartott ünnepségen 2017. március 29-én.
MTI Fotó: Varga György

Mintegy 100 napja vásárolta meg a francia PSA csoport az Opelt a General Motorstól, és végre elkészült az a terv is, hogyan fogják szanálni a német autógyártót. A legrosszabb forgatókönyv, vagyis üzemek bezárása és alkalmazottak tömeges elbocsátása egyelőre lekerült az asztalról. A terv az, hogy megtartják az összes európai üzemet, végre Európán kívül is értékesíthet az Opel, és jönnek az új, elektromos modellek, például a teljesen elektromos Opel Corsa – írta a Portfolio.hu.

A portál pontokba szedve is ismerteti a terveket egészen 2026-ig.

Az átalakításokra nagy szükség van, mert mint ahogy Carlos Tavares, a PSA konszern vezérigazgatója elmondta, drámai helyzetben van az Opel, így nem szabad több időt elvesztegetni. Az Opel jelenleg nincs abban a helyzetben, hogy a 2021-re vonatkozó károsanyag-kibocsátási szabályokat (flottaszinten 95g/km) betartsa, emiatt masszív büntetésekre számíthat, ha nem történik változás. Ráadásul pont szerdán hirdetett újabb, 2030-ra vonatkozó szigorítást a károsanyag-kobocstásban az Európai Bizottság, aminek végképp nem tudna megfelelni a német gyártó.

Tavares azzal is riogatott, hogy ha nem történnek érdemi lépések az Opelnél, akkor népszerűtlen intézkedésektől sem retten meg a menedzsment, de a folyamat végén az Opel egy egészséges cégként, megerősödve kerülhet ki. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a PSA rövid pórázon tartaná az Opelt, a német vállalatot továbbra is a saját menedzsmentje irányítja majd.

Az Opel 1929-től 2017-ig a General Motors tulajdonában volt, augusztus elsejével a francia PSA konszern vette át a közel 38 ezer alkalmazottat foglalkoztató német céget, amely 1999 óta minden évben veszteséges volt. A cégnek Magyarországon, Szentgotthárdon is van üzeme, az eddig megjelent tervek alapján a magyar üzem jövője sincs veszélyben.

Nemrégiben még egészen más hírek jöttek:

Szentgotthárd, 2017. március 29.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j) és Karl-Thomas Neumann, az Opel/Vauxhall elnök-vezérigazgatója leleplez egy Insignia személyautót a szentgotthárdi Opel-gyár 25 éves jubileuma alkalmából tartott ünnepségen 2017. március 29-én.
MTI Fotó: Varga György

Komoly veszélybe került a szentgotthárdi Opel-gyár
Ha nem kap új projektet az üzem, akkor 2020 után leállhat a munka.

Kiemelt kép: Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (b) és Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd gyárigazgatója (j) az első itt gyártott Astra személyautóban a szentgotthárdi Opel-gyár 25 éves jubileuma alkalmából tartott ünnepségen 2017. március 29-én.
MTI Fotó: Varga György

…read more

Source:: Hir24 – Gazdaság

(Visited 6 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.