A Tesla bemutatta a kamionját – hihetetlen hatótávval

tesla_semi_2_zoldautok
Elon Musk stílusosan, a Tesla Semi egyik prototípusát vezetve gördült fel a bemutató színpadára, ezzel is demonstrálva a vezetése egyszerűségét. Az amerikai villanyautógyártó egy ideje már készül erre a bemutatóra, ráadásul ez a második időpont, miután Muskék a Model 3 gyártása érdekében csúsztattak a programon.

Most viszont lehullt a lepel a tisztán elektromos kamionról, amely Elon Musk saját bevallása szerint „kirobbantotta az agyát a helyéről”. Bevalljuk, minket is meglepett a Tesla „igáslova”. Lássuk:

Első a teljesítmény. Musk gyorsan megmutatta egy-két grafikán, hogy mennyivel jobban gyorsul a Tesla kamionja a dízeleknél. Pótkocsi nélkül 5, a maximális terhelhetősége mellett (36 tonna) pedig húsz másodperc alatt éri el a 60 mérföld/órás (96 km/ó) tempót, köszönhetően a hátsó tengelyekre pakolt négy önálló villanymotornak. Ezek előre beprogramozottan védenek a bebicskázás ellen, továbbá rendkívüli megbízhatósággal is felruházzák a Semit:

„Elveszíthetsz kettőt azokból a motorokból, és a kamion akkor is menni fog. Valójában, ha a négy motor közül csak kettő működik, még akkor is jobb marad egy dízelnél. Ez nem is igazságos.”

Teljesítményben őszintén szólva nem is vártunk mást a Teslától – igaz, kissé furcsán hat, hogy egy Semi kontra Model 3 versenyben a kamion jönne ki győztesen -, viszont sikerült nagyon odafigyelniük a megbízhatóságra. A hajtásláncra egymillió mérföldes garanciát vállal a Tesla, emellett pedig Musk ígéri, hogy a regeneratív fékezés miatt szinte sosem kell majd fékeket cserélni a Semin, illetve, hogy a szélvédő sem reped majd meg egykönnyen. Sőt, Musk szerint még egy atomtámadásnak is ellenállna a villanykamion szélvédője.

Vagy kiáll egy nukleáris robbanást, vagy teljes pénzvisszafizetést vállalunk.

Ahol viszont igazán meg tudott minket lepni a Tesla, az a hatótáv.

Még a legnagyobb Tesla szakértői oldalak is átlagosan maximum 400 kilométeres hatótávot mertek jósolni. Musk ennek fényében dörzsölhette a tenyerét a bemutató előtt, ugyanis 36 tonnányi rakomány mellett is 800 kilométer a Semi hatótávolsága. Kíváncsiak leszünk, hogy hány kWh-ányi tárolókapacitásra van szüksége a Teslának ezekhez a számokhoz.

A nagy akkumulátorok mellett, ami még biztosan hozzájárul a hatótávolsághoz, az a kamion 0.36-os légellenállási együtthatója. Itt rengeteget faragott le a Tesla az újdonsült konkurensekhez képest.

Ráadásul a kamionokhoz érkezik a Tesla Megacharger hálózata, ahol napenergiával, 7 cent/kWh áron „tankolhatók” a monstrumok. Ez Musk szerint a Supercharger hálózathoz hasonló módon hálózza majd be a földet, és segít eljutni a világ bármely pontjára. Nem is túl sokat kell majd várniuk a sofőröknek ezeken az állomásokon, ugyanis a Tesla Megachargerek fél óra alatt 650 kilométerre elegendő áramot töltenek az akkucsomagba.

tesla_semi_1_zoldautok

A legfontosabb szempont viszont egyértelműen az üzemeltetés költsége. Musk és csapata szerint egy száz mérföldes oda-vissza alatt a Tesla Semi húsz százalékkal költséghatékonyabb, mint a hagyományos kamionok. Száz kilométer per órás átlagsebesség és 180 forint gázolaj literenkénti árral számolva.

Mindezt tetézve az Autopilot rendszernek köszönhetően a Tesla kamionok „vonatozásra” is képesek, így csak az első kamionnak van szüksége sofőri vezetésre. Ebben az esetben a Semi konvoj akár kétszer olyan hatékony is lehet, mint egy dízel kamionokból álló flotta, ezen felül Musk szerint ezesetben már a vonatos teherszállításnál is …read more

Source:: ZoldAutok.hu

(Visited 10 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.