Másodpercenként 15 millió forintot költ kutatás-fejlesztésre a Toyota

Másodpercenként 14,9 millió forint: ennyi pénzt takarított meg az elmúlt hat hónap folyamán a bolygó legértékesebb autógyártója. A Toyota Motor Corporation az áprilistól szeptemberig tartó időszakban a komponensek több modellnél történő felhasználását szorgalmazó, új gyártási módszernek (ezt elsőként az új generációs Camrynél alkalmazta a márka), valamint egyéb optimalizációs lépéseknek köszönhetően jelentős mértékben, mintegy 100 milliárd jennel (234,65 milliárd forint) csökkentette operatív kiadásait, számolt be a Bloomberg hírügynökség.

Ekkora mértékű megtakarítást még a Toyota sem képes ösztönösen végrehajtani: a közelmúltban a vállalat négy alelnökéből álló munkacsoportot hoztak létre, amelynek a lehető legtöbb megtakarítást kell elérnie a cég minden tevékenységében. A fenti megtakarításoknál jóval nagyobb összeget kellett ugyanis előteremteniük egyetlen cél érdekében: a Toyota az idei évben minden korábbinál több, 1,06 billió jent (2,488 billió forintot) fordít kutatás-fejlesztési célra.

Akio Toyoda cégelnök egyértelműen fogalmazott: a vállalatnak vezető szerepet kell betöltenie a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok, valamint a mesterséges intelligencia technológiai területein. Ráadásul, ahogy Osamu Nagata gazdasági vezérigazgató, a munkacsoport egyik tagja rávilágított: „Nem elég kifejlesztenünk ezeket a világelső technológiákat, de be is kell tudnunk vezetni azokat a piacon. Ehhez pedig a kutatás-fejlesztési költségvetés erőteljes növelésére van szükség.”

„A Toyota agresszív befektetéssel támogatja a hibrid járművek, a szilárdtest-akkumulátorok és az autonóm mobilitási technológiák fejlesztését, miközben aktívan keresi az együttműködési lehetőségeket más vállalatokkal. A cég jó úton halad afelé, hogy az autóipar új generációs technológiai úttörőjévé váljon” – kommentálta a Toyota Motor Corporation stratégiáját egy tokiói székhelyű globális befektetési bank, a Nomura Holding egyik elemzője, aki szerint a vállalat észak-amerikai és európai piaci részesedése töretlenül nőni fog középtávon (3-5 év), köszönhetően technológiai fejlettségének és stabil értékesítési hálózatának. Ennek köszönhetően a Nomura Holding szerint jelenleg a Toyota az első számú befektetési célpont az autóiparban.

…read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 4 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.