Középmotoros szörnnyel tér vissza a Dakarra a Toyota

A dél-afrikai Giniel de Villiers és német navigátora, Dirk von Zitzewitz 2009-ben a dobogó legfelső fokán zárta a Dakar ralit. Jövőre újra visszatérnek, hogy megismételjék kilenc évvel korábbi bravúrjukat. A csapat harmadik tagja is ugyanaz lesz, mint egykor: egy Toyota – igaz, nem akármilyen Toyota.

De Villiersék mellett a katari Nasser Al Attiyah és francia navigátora, Mathieu Baumel, valamint a holland-francia Bernard ten BrinkeMichel Périn képviselik a csapatokat delegáló Toyota Gazoo Racing dél-afrikai központját. A másik két páros számára is régi ismerős a világ talán legismertebb hosszútávú terepversenye: előbbiek idén harmadszor nyerték meg Toyota Hilux versenyautójukkal az FIA Cross-Country világkupát, míg a Toyota Gazoo Racing színeiben induló európai páros immár hetedszer vág neki a versenynek.

A Toyota dél-afrikai gyárában készülő számos modell közül a Corolla és a Hilux bír a legnagyobb jelentőséggel; előbbit nem feltétlenül a világ legkeményebb raliversenyeként számon tartott Dakar által támasztott igénybevételre tervezték, a Hilux azonban tökéletes jármű a változatos domborzatú, embert és gépet egyformán keményen próbára tevő szakaszok teljesítésére.

Nincs kétség afelől, hogy a Hilux szériakivitelű dízelmotorjával is megbízhatóan teljesítené a kéthetes Dakar több mint tízezer kilométeres távját, ám mivel a verseny időre megy, a dél-afrikai csapatok egy másik erőforrást választottak: a vadonatúj Hilux alapjaira épülő versenyautó új futómű-geometria mellett V8-as középmotort kapott (a teljestímény adatok nem ismertek), az FIA legújabb szabályrendszerének megfelelőan megnövelt rugóúttal, illetve szűkítővel szerelve.

…read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 3 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.