Megegyezett a versenyhivatal a reklámokat posztoló Rubint Rékával

Elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal az Alakreform Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. és az Avanzo-Trade Kft. vállalását, mely szerint módosul a véleményvezérnek számító Rubint Réka kommunikációs gyakorlata, és a jövőben a véleményvezérekkel kialakítandó marketing-együttműködésre vonatkozó szerződéskötési gyakorlat.

A GVH azt vizsgálta, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősültek-e a Rubint Réka Facebook és Instagram
-oldalán
2015. február 1-jétől megjelenő, a The Body Shop termékeit, szolgáltatásait és a márkát népszerűsítő tartalmak és bejegyzések, hiszen a The Body Shop kozmetikumok magyarországi forgalmazója (az Avanzo-Trade Kft.) ezekért ellenszolgáltatást nyújtott, ami azonban az egyes posztok láttán valószínűsíthetően nem volt egyértelmű a fogyasztók számára.

Röviden az volt a versenyhivatal problémája, hogy Rubint Réka ontotta magából a reklámposztokat, de azt, hogy ezek fizetett bejegyzések, ebben az időszakban nem jelölte.

A GVH már egy ideje vizsgálta az influencerek és a fizetett posztok problémáját, és nemrégiben adták ki ajánlásukat, melyben egyértelműen definiálták, ki számít véleményvezérnek, és pontosan hogyan kell megjelölni a fizetett, vagy barterszerződés keretében megjelenő posztokat. A GVH korábban magát Rubint Rékát és Kasza Tibit is bevonta az ajánlás előkészítő munkáiba, tekintve, hogy őket kiemelkedően sok rajongó követi, és nagyon sok szponzorált tartalmat jelentettek meg.

Fotó: Rubint Réka oldala/Facebook

A versenyhivatal Rubint Réka esetében nem szabott ki bírságot, viszont túl azon, hogy ezentúl egyértelműen jelölnie kell a reklámnak minősülő posztokat, vállalásuk alapján az Alakreform és az Avanzo-Trade Kft.-nek oktatási célú és tájékoztató posztokat is közzé kell tenniük.

A GVH legfrissebb közleményében írtak szerint arra jutottak, számos versenyfelügyeleti eljárás lenne indítható különböző piacokon, de az ilyen eljárásoknál hatékonyabban védhető a közérdek egy, a különböző piaci szereplőknek iránymutatást nyújtó kötelezettségvállalással – legalábbis rövid távon. Magyarul feleslegesnek érzik, hogy büntessenek, inkább arra kérik az influencereket, a reklámposztok mellett írjanak ki néha valami hasznos dolgot is.

A Rubint Réka ügyében vizsgált posztokat a GVH nem minősítette – de csak a kötelezettségvállalásokra való tekintettel. Ugyanakkot hangsúlyozzák, hogy a jövőben minden influencernek, közszereplőnek az általuk ajánlott gyakorlathoz kell tartaniuk magukat. Egyébként a legmeghatározóbbnak tekinthető véleményvezérek már az ajánlás megjelenését megelőzően elkezdték használni a szponzorált tartalom jelölést, köztük Rubint Réka és Kasza Tibi is.

…read more

Source:: 444.hu – Aktuális

(Visited 2 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.