Mi az a mobilfizetés, miért jó, mire van szükség hozzá?

Valószínűleg mindannyian láttunk már készpénzzel ügyetlenkedő embert a kasszánál, sőt, kizárt dolog, hogy ez ne fordult volna elő mindenkivel legalább egyszer. Elővenni a pénztárcát, megkeresni az aprót mindig elég kényelmetlen folyamat volt, ráadásul manapság még mindig él a magyar népben az, hogy sok bankóval veszélyes járkálni, ami valljuk be, egyáltalán nem életszerűtlen hozzáállás.

A bankkártyák története sokkal hamarabbra nyúlik vissza, mint gondolnánk: az első írásos felvetés még 1887-ből származik, amikor Edward Bellamy az egyik novellájában említett egy hasonló megoldást, magának a bankkártyának az elődje pedig először 1928-ban került forgalomba Amerikában, pont a nagy gazdasági világválság előtt.

A bankkártyák használata egyszerű, az egyérintéses fizetés pedig még kényelmesebbé tette, ám még mindig igaz az a tétel, hogy még egy plusz dolgot kell magunknál tartani. Mert mi az az eszköz, amit manapság senki sem hagy otthon (maximum véletlenül)? A mobiltelefon. És milyen jó lenne, ha ezek az okoskütyük a számos hasznos funkció mellett még fizetésre is alkalmasak lennének, ugye? Elárulunk egy nem túl nagy titkot: már régóta alkalmasak.

Igen, mobillal már évek óta fizethetünk a parkolásért (2009 óta létezik a regisztrációt nélkülöző szolgáltatás) vagy a lottófeladásért. Ehhez a szolgáltatáshoz azonban egy speciális SIM kártyára volt szükség, ami azzal járt, hogy a mobilfizetést igénybe vevő ügyfélnek külön be kellett fáradnia a mobilszolgáltatóhoz egy SIM cserére.

A mobilfizetés persze korábban még gyerekcipőben járt, az első hozzáállás szerint a bankkártya egyenlő volt a SIM-kártyával, hiszen valahol meg kellett oldani a szenzitív adatok biztonságos tárolását, ám ezzel még nem volt vége a dolognak, mivel be kellett vonni a szolgáltatókat és a bankokat is ahhoz, hogy minden megfelelően működjön. Nem lehet elmenni szó nélkül az Android Pay, az Apple Pay, vagy éppen a Samsung Pay mellett: ezek mind-mind egyedi fizetési megoldások, amelyek külföldön meglehetősen sikeresen működnek, a felhasználók szeretik, látszik, hogy igenis, van igény rájuk.

A leírtak után mindenkiben felmerülhet tehát a kérdés, hogy manapság mégis mi kell ahhoz, hogy mobillal fizessünk?

Lényegében csupán maga a mobil, bár nem mindegy, hogy milyen telefonról beszélünk. Fontos, hogy a telefon Androiddal futó darab legyen. Ugyan vannak még olyan szolgáltatások, amelyek megkövetelik az NFC-s SIM-et, ezek azonban nem számítanak újgenerációs fejlesztéseknek. Az újgenerációs fejlesztéseknél ugyanis nincs szükség erre sem, ezzel is egy jó nagy terhet sikerül levenni a felhasználók válláról.

Ahhoz, hogy egy készülékkel bankkártya módjára fizethessünk, szükség lesz az NFC-re, de ez manapság be van építve már magába a készülékbe. Ez biztosítja a kommunikációt a mobil és a terminál között. A terminálok jelenleg kétharmada támogatja az egyérintéses fizetést, a jövő év végéig pedig jelentősen javulni fog a helyzet, Magyarországon ugyanis minden, még nem egyérintéssel működő egységet le kell cserélni.

A mobiltelefonon kívül nyilván fontos a bankkártya, hiszen ezzel lehet összekötni a folyamatot, az alkalmazások a bankkártyát digitalizálják, azzal kötik össze. Plusz magának a bankkártyának az adatait is fontosak, kezdve a 16-jegyű számsortól a lejárati időn át egészen a CVV-kódig, a mobiltárca appok egy része automatikusan digitalizálja a …read more

Source:: Tech2

(Visited 3 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.