Ezeket a trükköket alkalmazzák a Szilícium-völgy nagyágyúi

Az előadók jellemzően a Szilícium-völgyből, New Yorkból, illetve Bostonból repültek át a rendezvényre, hogy megosszák a közönséggel az általuk alkalmazott legújabb marketingtrükköket. A konferencián négyszáz marketing és növekedési szakember között a magyar 7Digits marketingügynökség csapata is részt vett.

A kritikus megtérülés

Sokszor még Amerikában is beleesnek a startupok olyan hibákba, hogy nem fordítanak kellő figyelmet a ROI (Return on Investment – a befektetés megtérülése) alakulására, és más, üzleti szempontból kevéssé lényeges mérőszámokat tartanak szem előtt, melyek nem a cég valós növekedését mutatják.

Matt Barrie, a szabadúszó szakemberek online platformjának, a Freelancernek a vezetője a megtérülés fontosságáról beszélt a marketingben. Szerinte a Szilícium-völgybeli társaságok sokszor ott követik el a legnagyobb hibát, hogy amikor bevonnak egy kisebb tőkebefektetést, akkor „ráöntik” a pénzt valamelyik marketingcsatornára, melynek köszönhetően hirtelen megugranak ugyan a számaik – de nem fenntartható a bővülés.

Ezzel az exponenciális görbével aztán újabb befektetést vonnak be, persze azt elfelejtik megemlíteni, hogy mondjuk, az elköltött 5 millió dollárból csak 3,5 millió érkezett vissza bevételben. A következő 20 millió dollárból így természetszerűleg csak 14 jön vissza, és így tovább.

Pontosan egy ilyen típusú hiba miatt ment csődbe a kezdetben sikersztorinak számító Homejoy, mely sikeresen kínált takarítószolgáltatást az amerikai piacon. Ugyanakkor túl gyorsan akartak növekedni Európában, így egész egyszerűen a növekvő marketingköltségek és a maguk előtt tolt negatív marketing ROI tönkretette a vállalkozást.

Új struktúrára van szükség

A korábbiakkal ellentétben a digitális termékeket fejlesztő piacvezető cégeknél manapság már nem a termék-fejlesztés-marketing triumvirátusa mentén alakulnak a dolgozói csapatok. Ennek oka, hogy ezek a divíziók egyrészt a határvidékeiken konkurálnak egymással, másrészt jellemző, hogy kudarc esetén egymásra mutogatnak. Az új struktúrában a termékmenedzserek, a szoftverfejlesztők és a növekedési szakemberek kis csapatokban közösen dolgoznak az ügyfélszerzés tölcsérének egy-egy lépcsőjén, tehát külön csapat felelős az akvizícióért, míg egy másik kizárólag az ügyfélmegtartáson dolgozik.

A világszinten ismert CRM és marketingautomatizáló megoldást kínáló Hubspot egyik divízióvezetője, Matthew Barby szerint a vállalatnál külön növekedési csapat felel az ingyenes regisztrációk növeléséért, amihez fizetett hirdetéseket, affiliate (együttműködési) programokat, valamint keresőoptimalizálást ugyanúgy használnak, mint a felhasználók aktivitásának a növelésére, hasonlóan tesz az ügyfélelégedettségért felelős csapat is. A lánc végén a monetizációért felelős csapat helyezkedik el, melynek fő célja, hogy fizetőssé konvertálja a szoftver ingyenes verzióját használókat.

A vállalat vezetése így pontosan látja, hogy a fizető ügyféllé válás folyamatának mely lépésén lehetséges a leghatékonyabban javítani, így képes oda koncentrálni erőforrásait.

Minek nevezzelek? A pozicionálás trükkös oldala

Saját vállalkozását a 2000-es évek elején több mint 400 milliárd forintért értékesítő April Dunford egy olyan problémára hívta fel a figyelmet, mely igen sok céget érint. Megesik, hogy egy vállalkozás kiváló termékkel van jelen egy kellően nagy méretű piacon, értékesítése azonban így is akadozik. A gyenge értékesítés, az elhibázott marketing vagy a bivalyerős konkurensek mellett ennek néha egyszerűen a túl széles pozicionálás az oka.

Példaként említett egy innovatív logisztikai szállítórobotot gyártó céget, mely az autóiparba szándékozott betörni, ahol viszont már évtizedek óta használnak összeszerelő robotokat. Így amikor az alapítók a terméküket prezentálták a döntéshozóknak, azok kicsit sem estek hanyatt. Hiába tudott ez a robot teljesen mást, a „robot” szó hallatán az iparág képviselői a faék egyszerűségű összeszerelő robotokra asszociáltak, a vállalkozás pedig vert …read more

Source:: Hir24 – Gazdaság

(Visited 1 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.