A Ford hamarosan nagyvárosokban teszteli az önvezető járművekre épülő új szolgáltatásait

A Ford számára ez a három út idén összefut, amikor megkezdik az önvezető járművek tesztelését egy újabb amerikai városban – és egyben az első olyan településen, ahol ellenőrizni fogják az önvezető járművekre vonatkozó üzleti modell életképességét. A 2017-ben a Ford által megvásárolt Argo AI mesterséges intelligenciával foglalkozó céggel közösen kibővítik azon technológiák fejlesztését és tesztelését, amelyek lehetővé teszik egy jármű számára az önálló közlekedést. Emellett a Ford további kutatásokat végez a vásárlói élménnyel kapcsolatban, hogy ez is a segítségükre legyen egy vadonatúj, kifejezetten önvezetésre tervezett jármű kidolgozásában – írja közleményében a Ford Mayarország.
Egy 2017 végén újonnan indított együttműködés segít majd kipróbálni a Ford önvezető járművekre épülő üzleti modelljét olyan partnerek közreműködésével, mint a Domino’s Pizza, a Lyft és a Postmates. E partneri kapcsolatok segítenek elérni, és megérteni új ügyfélcsoportok igényeit, illetve azt, hogyan lehetnek hasznukra az önvezető járművek.
Idén a Ford erősít majd a várossokkal való együttműködés terén is. Új platformjuknak köszönhetően könnyebbé válik a közös munka és a kapcsolattartás partnereikkel, akik számára előnyös, hogy vásárlóik kiszolgálása érdekében tesztelhetik önvezető járműflottánkat. Például a Lyft már teszteli a platformot, amibe olyan konkrét kommunikációs protokollok szerepelnek, melyeket arra használnak majd, hogy az önvezető járműveket megrendeljék és kiküldjék a flottából – méghozzá mindig a pillanatnyi vásárlói igények szerinti időzítve, vagy éppen olyan területekre, amelyek kiszolgálása általában gyenge.
A Ford a jövőben önvezető járműeivel fogja kiegészíteni az ember vezette iránytaxi-szolgáltatásokat – igény szerint vetve be azokat –, és segít partnereiknek, hogy új területekre hatolhassanak be, s közben megfizethető szinten tarthassák áraikat. Emellett a partnervárosok segítségével azonosíthatják a közlekedési vakzónákat, ahol az emberek esetleg nem találnak módot a munkába járásra. A Brookings Institution szerint az USA-ban a munkahelyek 70 százaléka nem érhető el egy átlagos városlakó számára tömegközlekedéssel. Azon 30 százalék esetében, ami megközelíthető tömegközlekedéssel, a munkába járás átlagosan 90 percet vesz igénybe. A Ford most célul tűzte ki, hogy kielégítse az ilyen területeken élők és a városlakók igényeit, hozzáférési lehetőségeket biztosítva önvezető járműveihez.
Az árukézbesítés területén pedig a Ford Mobilitás részlege a jövőben megoldásokat fog kínálni azon a kis és közepes méretű vállalkozásoknak, melyek élnének a kézbesítőszolgálatok nyújtotta előnyökkel, de nincs pénzük összetett, drága logisztikai rendszereket igénybe venni. Segíthet azoknak a kisvállalkozásoknak, melyek esetleg nem tudnak fenntartani egy kézbesítő járművet, vagy olyan közepes méretű vállalkozásoknak, melyek egy gyengén kihasznált járművet tartanak fenn, aminek üzemeltetése ráfizetéssel jár. Az ilyen vállalkozások az önvezető járművek használatát is választhatják.
Ez azt jelenti, például hogy a Ford által üzemeltetett flotta extra támogatást tud majd nyújtani olyan éttermeknek, melyek a csúcsidőben akarnak ételt kiszállítani, illetve a helyi virágboltnak is, ami több megrendelést fel tudna venni, ha lenne kiszállító járműve. Azok az üzletek, melyek nem kínálnak kiszállítást, de érdeklődnek a szolgáltatás, mint növekedési lehetőség iránt, szintén igénybe vehetik majd a rendszert. A Ford mobilitás részlege által fejlesztett ügyfélkiszolgáló platform olyan léptéknövelést tesz majd lehetővé a helyi vállalkozások számára, ami korábban elképzelhetetlen volt.
A Ford Mobilitás részlege idén arra összpontosít, az újonnan kötött Postmates együttműködésen túl kibővítse a Lyfttel és a Domino’s-sal elkezdett …read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 2 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.