Zöld mozgalmár lett a világ egyik vezető autógyártója

A Toyota sajtóközleményeit olvasva néha úgy érzi az ember mintha egy környezetvédő tüntetésen lenne. Diesel ellenes szlogenjeik a környezettudatos, fenntartható mobilitás ügyében mostanában tett kijelentéseik nagyon különböznek az autógyártók megszokott bullshittjeitől. Ugye tudják mire gondolok: kicsit így, kicsit úgy, valójában majd meglátjuk stb. stb. A Toyota álláspontja ezzel szemben környezetvédelmi ügyekben mostanában a radikális, egyértelmű és világos. És ez nekem nagyon tetszik. Nem csak azért, mert alapjába véve egyet értek vele. Nem csak azért, mert nekem is meggyőződésem, hogy ideje lenne radikális gyorsasággal lezárni a diesel korszakot és alapvetően benzines-hybrid rendszereken át eljutni a majdani villany alapú autózáshoz. Azért is szimpatikus a Toyota világos és egyenes kommunikációja, mert – szerintem sokakkal egyetemben – azt érzem, hogy világosan és meggyőződéssel képviselnek valamit. Nem kicsit, nem félig.

Képre kattintva galéria nyílik!

Ráadásul az a valami, amit mozgalmári szenvedéllyel hirdetnek nem egyszerűen egy új technologia, kényelmi extra, hanem a környezet, a természet védelmének első rendű fontosságú globális üzenete. Szokatlan szimpatikus stílus ez a világ autóiparában, amelynek tekintélyét az elmúlt 100 évben számos alkalommal tépázták meg a profit növelése érdekében elkövetett disznóságok. Természetesen a harcos, zöld üzenetek mögött ez esetben is technológiák, vásárlást javasló üzenetek rejlenek. Az újdonság leginkább az, hogy ezek meglepően hihető és hiteles információkon alapulnak. Lehet ugyanis szeretni a hybrid technológiát vagy akár kétkedni is benne, de egyvalami tény: használata erőteljesen képes ráhangolni, ránevelni a környezettudatos autóhasználatra és hatótáv korlátok nélkül betekintést nyújtani a villanyautózás egészen különleges élményébe. Hiszen a Toyota hybrid technológiák lényege pont az, hogy lehetőséget enged sok-sok kilométeren keresztül a tisztán villanyüzem élményének átélésére, miközben biztonságnak ott van a benzinmotor.

Képre kattintva galéria nyílik!

Az pedig, hogy a Toyota globális és magyarországi marketing stratégiáját is őszintén áthatja a környezetvédelem, az számos, szívemhez közel álló akció bizonyítja. Természetvédelmi, fenntarthatósági, fajvédelmi pályázatok és akcióprogramok, őserdő újratelepítések, környezettudatosan élő közösségek támogatása. Vagy akár itthon és most a márka nyílt hetét a kerékpározást népszerűsítő nyereményekkel teszik színessé.

Már önmagában az is ritkaság, hogy egy autó gyártó teljes szívvel oda áll a bringázás mellé, ami bizonyos rövdiebb utak esetén magának az autózásnak az alternatívája. Ennek ellenére a Toyota az egyik prémium e-bike vagyis hybrid bringa gyártóval, az olasz Askollal, – mint korábbi sajtóközleményükből kiderül – azt tervezi, hogy felhívja a figyelmet: ha nem állítjuk meg környezetünk, a minket körülvevő természet eszetlen pusztítását hamarosan a szép autóknak sem marad semmi értelme. Legyen ez a mondat egyúttal a küszöbön álló április 22.-i Föld Napja szlogenje is.

…read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.