Keresztútnál a Fiat márka

Európában a Fiat márka jövője leginkább termékeinek elektronizálódásától függ, mely terméksort a teljesen elektromos, népszerű 500 minicar vezeti. Az 500-as forgalomban lévő EV változata, az 550e kizárólag az Egyesült Államokban kapható, de a következő modell már Európában is piacra kerül 2021-ben. A globális eladási célt évente 60 ezer és 80 ezer jármű között határozták meg.

A FCA vezérigazgatója, Sergio Marchionne tervei között szerepel a Panda minicar gyártásának felrázása Lengyelországban, ahol a költségek alacsonyabbak, mint Olaszországban, ahol most készül.

A Fiat legfőbb gondját az új termékek hiánya okozza Európában. Marchionne korábbi üzleti terve nyolc új modellt irányzott elő a márka számára 2014 és 2018 között, ám csupán öt jelent meg mostanáig. A cég a szándékai szerint egy kis hatchbackkel jön ki, amikor a Punto termelése kifut júliusban. Az új Panda minicar késésben van, és 2020 előtt nem is várható.

A Fiat másik gondja Felipe Munoz, a JATO Dynamics elemzője szerint, hogy túl kevés SUV-val rendelkezik. „Ha manapság nincs SUV-od, sem Európában, de globálisan sem tudsz növekedni. Csupán egyetlen SUV-val és új termékek nélkül nem lehet fenntartani a jelenlegi értékesítési szintet, a márka pedig csupán kis 500X SUV-val rendelkezik, miközben a Volkswagen, a Peugeot, a Toyota, a Nissan és a Kia mindegyikének három is van, lefedve a teljes szegmenset.” – fogalmazott Munoz.

„Nem ölöm meg a Fiatot, de a márka fontossága a piacon a múlté. A Fiatnak nagyszerű lehetőségei vannak Latin-Amerikában, de kevésbé Európában” – jelentette ki korábban a Marchionne. Stratégiája a FCA olyan prémium márkáira koncentrál, mint a Maserati, az Alfa Romeo és különösképpen a Jeep.

Fordítás: Lehőcz Rudolf

…read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.