Porsche 911 Speedster Concept: nyitott, puritán, és több, mint 500 lóerős

A puritán koncepciót követő, és történelmi részletekben gazdag 911 Speedster Concept kereken 70 évvel később tökéletesen megtestesíti a stuttgarti sportautómárka alapfilozófiáját. A tervezés során a fókuszban a vezetési élmény állt. A hajtástechnikát, valamint a kétszínű kialakítást az aktuális GT-modellektől örökölte a tanulmány. Maga a fejlesztés is a Porsche Motosportközpontjában történt, ahol olyan sportautó-ikonok születtek, mint például a 911 GT2 RS, vagy a 911 GT3 RS. A 911 Speedster Concept Zuffenhausenben, a “70 év Porsche sportautó” jubileumi rendezvény keretében ünnepelte világpremierjét. A koncepcióautó betekintést enged egy esetleges szériagyártású Speedster modellbe, ami 2019-ben mutatkozhat be. Ezzel kapcsolatban a vállalat vezetősége a következő hónapokban fog döntést hozni.

A 911 Speedster Concept legfontosabb külső ismertetőjegye kétségtelenül a rövidített A-oszlopok által határolt alacsony szélvédőkeret, amihez alacsonyabb oldalablakok is tartoznak. Ezek a formajegyek alapvetően meghatározzák a sportautó profilját, ami így olyan történelmi elődöket juttat eszünkbe, mint például a Porsche 356 1500 Speedster. Az első ülések mögött egy szénszálas borítás kapott helyet, ami egyrészt borulásvédelemként szolgál, másfelől pedig a Porschénál immár az 1988-ban prezentált 911 Speedster óta hozzátartozik ehhez a műfajhoz. A két ‘púpot’ két fekete lamella köti össze aerodinamikai elemként, és egy áttetsző szélterelő plexi húzódik végig közöttük, gravírozott “70 Jahre Porsche” (70 év Porsche) logóval.

Hagyományos tető helyett – a legendás elődökhöz hasonlóan – a 911 Speedster Concept egy extra könnyű vászonkupolát kapott, ami az esőtől hivatott megvédeni az autó belső terét. Az időjárásvédelmet nyolc darab, úgynevezett Tenax-gomb segítségével lehet rögzíteni. A beltérben folytatódik az alacsony súlyt előtérbe helyező, klasszikus Speedster-filozófia: ennek megfelelően nincs multimédiás rendszer, sem pedig klímaberendezés. A kagylóülések szénszálas vázra épülnek, világosbarna “Cognac 356” anilin-bőrborításuk pedig a neves elődöket idézik.

A koncepciómodell széles karosszériájának alapját a 911 Carrera 4 Cabriolet adta, azonban a súlycsökkentés jegyében az első sárvédőívek, az első motorháztető, valamint a hátsó borítás könnyű szénszál-erősítésű anyagból készül. A klasszikus GT-ezüst és fehér fényezés a Porsche korai versenyautóit juttatja eszünkbe, akárcsak az aprólékosan kidolgozott egyedi részletek, mint például az ’50-es évek stílusát idéző, az első motorháztető közepén elhelyezett tanksapka, a klasszikus “Talbot”-stílusú külső visszapillantó tükrök, vagy az egyedi kialakítású első fényszórók. A lámpatestekben az áttetsző és mattított felületek váltakozásával egy stilizált kereszt figyelhető meg, ami a Porsche korai motorsportéveire utal – akkoriban a versenyek előtt leragasztották az eredeti fényszórókat a kőfelverődések és az üvegszilánkok ellen. A széles B-oszlopokon, valamint hátul aranyozott Speedster-felirat látható.

A 911 Speedster Concept lemezei alatt a legmodernebb komponenseket találjuk. A futómű alapjaiban a 911 GT3-tól származik, az impozáns, 21 colos Fuchs-stílusú keréktárcsák küllői polírozottak. A Fuchs-kerekeknél első ízben itt jelentek meg a központi kerékcsavarok. A titán kipufogóvégekkel rendelkező kipufogórendszer, valamint a hatfokozatú manuális váltóval ellátott hajtáslánc a GT-részleg fejlesztőinek gyümölcse. A koncepciómodell 4-literes, 6-hengeres szívó boxermotorja több, mint 500 lóerő leadására képes, maximális fordulatszáma 9.000/perc.

A Porsche Speedster-modelljeinek története az Egyesült Államokban kezdődött

A zuffenhauseni sportautómárka Speedster-modelljei, amelyek kivétel nélkül egyesítik magukban a nyitott autózás élményét és a rendkívül magas szintű menetdinamikát, immár 1952-től színesítik a márka történelmét. Az első ilyen típus a 356 1500 America Roadster volt, amelynek alumínium karosszériája kézzel készült és 60 kg-mal könnyebb volt a 356 …read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.