Skype-on is tanulhatnak a borsodi hátrányos helyzetű gyermekek

Business adviser analyzing financial figures denoting the progress in the work of the company

Az önkéntes csoport négy éve segíti Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a hátrányos helyzetű családokat. A stabilitás jegyében idén saját közösségi házat építenek Hernádszentandráson. Az InDaHouse Önkéntes- és Gyerekközpont várhatóan őszre fog elkészülni.

Jelenleg négy faluból – Hernádszentandráson kívül Ináncsról, Peréről és Hernádbűdről – járnak hozzánk, ami körülbelül 10 kilométeres körzetet jelent. Önkénteseink 90 gyermeknek segítenek, közülük 50-en iskolások, 40-en pedig kisebbek. Az a célunk, hogy a saját közösségi háznak köszönhetően még több önkéntest tudjunk toborozni, megerősödjön és ismertté váljon a programunk, ezáltal a jövőben még több gyermeknek tudjunk segíteni – mondta Benkő Fruzsina, a Szociális Innováció Alapítvány szakmai vezetője.

„Amennyiben lehetőségünk nyílik rá a későbbiekben, akkor szeretnénk Fügödön is hasonló programot indítani. Az ottani telepen 150 halmozottan hátrányos helyzetű gyermek él, akiknek sajnos régóta nagy szüksége lenne a megfelelő támogatásra és felzárkóztatásra” – emelte ki a programalapító.

A Skype-kuckó kialakításában részt vesz az Invitech is

Az infokommunikációs vállalat idén tavasszal nyolcadik alkalommal adta át az InnoMax innovációs díjakat. 2018-ban is Business és Nonprofit kategóriában díjazták a legjobb fejlesztéseket, illetve projektötleteket.


Felfedeztető oktatás a jövő informatikusainak
A sikeres szakmai karrierhez nem lesz elég a programozás ismerete.

Az Invitech InnoMax Díj kiírásának középpontjában legutóbb is a mindennapokat jobbá tévő, a közösségi érdeket is szolgáló innováció elősegítése állt. Az idén díjazott pályamunkák leginkább a fenntarthatóságra és a tudásfejlesztésre fókuszáltak, ez utóbbira példa a Szociális Innováció Alapítvány nyertes pályázata is.

A különdíj fontos segítség számunkra, hiszen az épülő közösségi házunkban szeretnék egy Skype-kuckót is kialakítani. Az Invitech az internetes hálózat kiépítésével és IT-eszközök biztosításával támogatja a munkánkat – összegezte Benkő Fruzsina.

Hozzátette, hogy már eddig is tartottak online foglalkozásokat, de a jól szervezett oktatáshoz fontos, hogy legyen erre egy külön kialakított helyiség. Az internetes oktatás előnye, hogy nemcsak az ország más részén élő önkéntesek, hanem külföldön élő magyarok is tudnak „órákat adni” a diákoknak. Az InDaHouse Hungary tervei között szerepel, hogy később akár az Egyesült Államokból anyanyelvi önkéntesek is bekapcsolódjanak a programba, és támogassák a középiskolások angol nyelvi felkészítését.

A tudásfejlesztési program két fő pillérre épül

A koragyerekkori fejlesztés során a segítők az óvodás és kisebb gyerekekhez járnak ki fejlesztő foglalkozásokat tartani. Az a cél, hogy a legkisebbek elsajátítsák az iskolához szükséges készségeket, és ne kelljen már az első osztályban lemaradással küzdeniük. A közös tanulásba a családokat is bevonják.

A másik pillér, a tanoda, ahol hetente tartanak egyénre szabott fejlesztő foglalkozásokat az iskolások számára. A hétvégén helyben dolgozó önkéntesek mellett mentorok és feladatlap-készítők is dolgoznak a háttérben. Összesen négy munkacsoport segíti a tanodai oktatási munkát.

Kiemelt kép: Thinkstock

…read more

Source:: Hir24 – Gazdaság

(Visited 1 times, 1 visits today)