Elképesztően szoros a verseny a Török-ralin

A Török Riviera közelében kijelölt köves-homokos pályákon a világbajnoki pontverseny éllovasa, a Hyundai első számú pilótája, Thierry Neuville kezdett a legjobban, de nem sokkal maradt le mögötti bajnoki riválisa, a Forddal versenyző francia Ogier. Ez a sorrend nem a vezetők tudása miatt meglepetés, hanem azért, mert a bajnokságban elfoglalt pozíciójuk miatt nekik kellett elsőként menniük az autógyilkos, hatalmas kövekkel tarkított gyorsasági szakaszokon, vagyis gyakorlatilag ők takarították le a pályát a többiek előtt.

Neuville eredetileg tragikusnak nevezete a rajtpozícióját, de ennek ellenére egész nap a legjobb 6-ban autózott. A hatból két gyorsaságit meg is nyert, és a nap végén át is vette a vezetést az összetettben annak köszönhetően, hogy az addig vezető csapattársának, Andreas Mikkelsennek nagyon elhasználódtak a gumijai. A norvég nem vesztett sok időt, így is csak 2,6 másodpercre van az első helytől, de ez már elég volt ahhoz, hogy Ogier is elég kerüljön. Mikkelsen már a csütörtöki nyitó szakaszt is megnyerte, és pénteken is az élre állt két szakasz után, de aztán rosszul menedzselte a gumikat.

„Fantasztikus küzdelemben van részünk a vezető helyért, remek dolog így kezdeni ez az új versenyt” – nyilatkozta a nap végén Neuville. „Ma igazán kemény körülményekkel kellett megküzdenünk, ezek a pályák mindentől különböztek, amin idén eddig versenyeztünk”.

Ogier a koszos pályákon a nap elején csak a hetedik helyen kezdett, de aztán délután fantasztikus teljesítményt nyújtva megnyerte a leghosszabb és legnehezebb szakaszt, a Cetibelit, és feljött a második helyre.

Jari-Matti Latvala (Toyota) küszködött a tapadás hiányával a legkeményebb, köves pályákon, de a sima felületű gyorsaságikon jól működött alatta a Yaris WRC. A negyedik helyet biztosan őrzi, a hátránya bő 16 másodperc Neuville mögött.

Az elmúlt két verseny győztese, Ott Tänak szintén tapadási problémákat jelentett, de az utolsó két pályán mégis előre tudott törni a kilencedikről az ötödik helyre az összetettben. 3,2 másodperccel van mögötte Hayden Paddon a harmadik Hyundai-jal és Esapekka Lappi a harmadik Toyotával.

Nem volt jó napja a Citroën csapatnak. Bár Craig Breen a napi első két szakasz után még vezetett, de aztán egy defekt miatt visszacsúszott a nyolcadik pozícióba. A legjobb10-be még Teemu Suninen (Ford) és Henning Solberg (Skoda) fért be, utóbbi R5-ös autóval.

Elfyn Evans és Mads Østberg is az utolsó előtti szakaszon esett ki, amikor egy-egy nagy kő eltörte a felfüggesztésüket. Különösen a norvég lehetett bosszús, mert a nap elején remekül vezetett, és sokáig a harmadik volt a Citroën C3 WRC-vel.

Szombaton szintén hat szakasz vár a mezőnyre, az össztáv 130,6 kilométer lesz.

A sorrend péntek este:

1 T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 1:52:28.2

2 S. Ogier / J. Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +0.3

3 A. Mikkelsen / A. Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC) +2.6

4 J.M Latvala / M. Anttila (Toyota Yaris WRC) +16.3

5 O. Tänak M. Järveoja (Toyota Yaris WRC) +31.9

6 H. Paddon / S. Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) +35.1

7 E. Lappi / J. Ferm (Toyota Yaris WRC) +36.8

8 C. Breen / S. Martin (Citroën C3 WRC) +50.1

9 T. Suninen / M. Markkula (Ford Fiesta WRC) +1:02.9

<a target="_blank" href="http://www.autoszektor.hu/hu/cimkek/torok-rali" typeof="skos:Concept" property="rdfs:label …read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)