A Ford kölni üzemében készül a Deutsche Post elektromos áruszállítója

A kölni gyártósoron mintegy 180 ember dolgozik két műszakban, akik naponta akár 16 darab WORK XL modellt is elkészíthetnek, így az éves gyártókapacitás eléri majd a 3500 darabot. – Azzal, hogy megkezdtük a StreetScooter WORK XL összeszerelését Kölnben, sikerült tökéletesen párosítanunk a Ford értékes tapasztalatát a haszongépjármű-gyártás terén és a StreetScooter vállalat startup-céges lendületét – nyilatkozta Joerg Beyer, a Ford Európa termékfejlesztési részlegének ügyvezető igazgatója. “Ez a közös projekt jól mutatja, hogy tömeggyártóként is képesek vagyunk kisebb szériák hatékony előállítására.”

A WORK XL jelenleg a legnagyobb haszongépjármű a StreetScooter portfóliójában: az autó 20 köbméteres rakterében több mint 200 küldemény fér el, és a hasznos teherbírás eléri az 1275 kilogrammot. A Ford többféle elektromotorral és lítium-ion akkumulátorral gyártja majd a modellt, amelynek legnagyobb teljesítménye 90 kW (122 LE), forgatónyomatéka pedig 276 Nm. A legnagyobb, 76 kWh kapacitású akkumulátorral a WORK XL akár 200 km hatótávolságot is elérhet. A dízelmotoros járművekkel összehasonlítva minden egyes elektromos hajtású áruszállító 5 tonnányi CO₂-kibocsátást és 1900 liter gázolajat takarít meg egyetlen év leforgása alatt.

A Deutsche Post DHL a németországi városokban használja majd a WORK XL modellt kiscsomag-kézbesítésre, és a jövőbeli tervek közt az is szerepel, hogy az elektromos áruszállító más vásárlók számára is elérhető lesz. – A Ford ideális partner számunkra, mivel remekül megérti rugalmas és vásárlóközpontú gyártási filozófiánkat. Erőinket egyesítve hatásosan népszerűsíthetjük Németországban az elektromos mobilitást, és környezetbarátabbá, csendesebbé alakíthatjuk a városi áruszállítást. Az új WORK XL StreetScooter tökéletes e-áruszállító a nagyvárosi kézbesítési feladatokra, így más szállítmányozók számára is izgalmas ajánlatot jelent majd – vélekedett Dr. Achim Kampker, a StreetScooter alapító vezérigazgatója.

Az elektromos hajtásláncok kulcsszerepet játszanak majd a Ford európai termékkínálatában. A vállalat célja, hogy 9,5 milliárd euro befektetéssel egy 40 modellt számláló, elektromos hajtású (köztük 16 tisztán elektromos hajtású járműből álló) portfóliót alakítson ki 2022-ig.

A Ford nemrégiben, a Hannoveri Haszongépjármű Szakkiállításon mutatta be először az új Transit Custom plug-in hibrid (PHEV) sorozatgyártásra kész változatát. A jármű fejlett hibrid hajtáslánca várhatóan 50 kilométernyi nulla károsanyag-kibocsátású autózást tesz lehetővé, illetve 500 kilométeres hatótávolságot kínál a díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motor használatával.

…read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)