Mégis hasznos a crash-diéta?

Ha valaki már megpróbált fogyni, biztosan hallott arról, hogy az úgynevezett crash-diéta nem a legjobb módszer. Ha sikerül is ledobni a kilókat, azok könnyen visszatérnek, és a végén rosszabb lesz a helyzet, mint a diéta előtt. Egy új kutatás azonban azt mutatja, hogy nem ez a helyzet.

Sokan úgy vannak vele, drasztikus módszerhez nyúlnak, ha fogyni akarnak. A crash-diéták lényege, hogy a szervezet szinte csak fehérjét kap, de a kalóriabevitel jelentősen, napi 800-1200-ra csökken. A nőknél 2000, a férfiaknál 2500 a normális napi kalóriamennyiség.

Aki ilyen diétán van, az étkezéshelyettesítőket (TDR) szed, például levesket, shake-eket, szeleteket, egészen 12 hétig. Eddig nem volt elég bizonyíték ezek hatékonyságára, de egy új kutatás megcáfolhatja mindezt.

A felmérésben 278 elhízott alany vett részt. Felüknek egy 12 hetes programot írtak elő, amely alatt étkezéshelyettesítőket szedtek, míg másik felük orvosi tanácsot kapott arra, hogyan fogyjon le.

Egy év után, a készítményeket használók átlagosan 11 kilót adtak le, míg a másik csoport mindössze 3-at. Az előbbi csoport tagjainál jelentősen csökkent a szívbetegségek kialakulásának kockázata is a mérések alapján, és vércukorszintjük javul.

Aki étkezéshelyettesítőt szedett, arról számolt be, hogy nagyobb mértékben javult az életminősége, mint aki nem.

Néhányaknál mutattak ki mellékhatásokat is – fejfájás, fáradtság, székrekedés –, de a komoly esetek száma megegyezett a két csoportban.

Az persze megint egy másik (és nem elhanyagolható kérdés), hogy meddig tart a diéta hatása. A magunk részéről (bár nem vagyunk orvosok, sem szakemberek) azért a rendszeres sport és a normális, kiegyensúlyozott étrend hívei vagyunk.

Plusz kilókkal is lehetsz szexi

(Fotó: pixabay.com/mojzagrebinfo)

A Mégis hasznos a crash-diéta? bejegyzés először a Határátkelő jelent meg.

…read more

Source:: Határátkelő

(Visited 1 times, 1 visits today)