Q-Service bemutató – Profiautó Kft.

A Q-Service-eket bemutató sorozatunk újabb állomására, a szentendrei Profiautó Kft-hez érkezett, ahol vendéglátónk, Schuszter Gyula tulajdonos volt. Ő mesél a kezdetekről, a nehézségekről és sikerekről, arról, hogyan lett egy 35 m2-es garázsból 650 négyzetméteres csarnok, és hogy szervizként hogyan vált az Inter Cars egyik legnagyobb alkatrész megrendelőjévé.

Ráérzett az üzleti résre

Karosszérialakatosként végzett, de 1999-ben ezzel a szakmával nem sokra ment, túlkínálat volt belőle, nem úgy, mint ma… Szentendre egyik eldugottabb utcájában, a 35 m2-es garázsban állította fel futómű állító gépét, amit azért vásárolt, mert úgy látta a környéken a szerelők nem találnak megbízható futóművest. A tanfolyam elvégzése után indult is a munka, a környékbeli szervizeseket megkeresve próbált munkát hozni.

De nem lett azonnal sikertörténet. Az első két év a túlélésről, a felszínen maradásról szólt. Gyula fel is idézte a rossz időkből maradt egyik emlékét, amikor ténylegesen kiürült a családi kassza, és még az 1.000 forintos autómosást is elvállalta, csak hogy kenyér kerüljön az asztalra.

De futómű állítás közben az autók sok mindent megmutatnak magukból. Például a hibás gumiabroncsokat, amiből meglepően sok volt. Beszerzett hát egy használt gumizógépet és elkezdődött a gumiszerelés és ezzel együtt a gumiabroncsok értékesítése, ami végre meghozta a várva várt sikert.

Az első télen több gumit adott el, mint a főúton lévő műhely, pedig azelőtt a hibás kerekeket ő is oda hordta javításra. A titok az volt, hogy a sok kicsi sokra megy elvét követve egészen kicsi árréssel értékesítette a gumikat, így viszont rengeteg vevőt szerzett. Aki egyszer már betért gumiért, az betért futóműállításra is, meg újabb gumikért és így tovább. A kis műhely híres lett szűkebb pátriájában.

Az első költözés

Ahogy az lenni szokott, Gyula teljesen egyedül végül már 14 órát dolgozott a hét minden napján. Ez így nem működött tovább, munkatárs kellett és egy nagyobb műhely. A költözés azért is vált halaszthatatlanná, mert az ügyfelek autói lassacskán járhatatlanná tették az utcát, többen feljelentéssel fenyegettek.

Még inas korában dolgozott azon a telephelyen, ahol éppen megürült egy műhely. A 90 m2-es műhely bizonytalanságokat is tartogatott, hiszen azt meg kellett tölteni munkával. Szerencsére feleségének testvére is szakmabeli és éppen akkoriban szabad volt, adta magát, hogy ő szegődik Gyula mellé társnak és beindult az új hely.

Rövid idő alatt annyi ügyfelük lett, hogy már ketten sem bírtak vele, ráadásul a cégvezetés is egész embert kívánt már. Hamar 4 fősre bővült a vállalkozás és hirtelen a 90 m2-es műhely is kicsi lett.

650 négyzetméteres modern csarnok

2016-ban került sor csarnok átadására, de hiába vittek át minden addigi szerszámot és eszközt, a csarnok szinte kongott az ürességtől. Mára persze megtelt élettel és eszközzel is. Gyula 48 éves korára egy hét fős műhelyt működtet Szentendrén, a parkoló megint kezd szűkös lenni és természetesen munkaerőt keresnek.

Ahogy Gyulával beszélgettem, ahogyan Gyula a munkatársakkal beszélgetett, ahogyan a fotózáskor elnéztem a munkatársakat, az egyetlen különös dolog az a családias légkör volt, ami valahogyan azonnal érezhető volt.

Hűség és lojalitás

Arról is meg szoktam kérdezni a szervizvezetőket, hogy hogyan váltak a Q-Service hálózat tagjaivá. Gyula érdekes és tanulságos történetet mesélt a Q-Service előtte időszaktól, amikor még nem az Inter Cars volt az alkatrész beszállítójuk.

A …read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)