3+1 apró lépés a csökkentett cukorbevitelért

A nyár végével a könnyed étkezéseknek is búcsút inthetünk, és inkább a takaróba burkolózva nassolunk – utána pedig bűntudatunk van a „kalóriahabzsolás” miatt. Ahelyett, hogy bármit is megvonnánk magunktól, gondolkozzunk inkább észszerű megoldásokban. Az Okoscímke.hu segítségével pár egyszerű, de hatékony lépést iktathatunk be mindennapjainkba a kiegyensúlyozottabb étkezés érdekében.

A napi ajánlott hozzáadott cukorfogyasztás legfeljebb a teljes kalóriabevitel 10 százaléka – Profimedia, Free

1. Arányosan

Figyeljünk oda, hogy minden főétkezésnek legalább a felét zöldségek, gyümölcsök tegyék ki, és naponta minimum 30 percet szánjunk mozgásra, ami akár egy jó séta is lehet. Fontosak az arányok: egy kalóriadúsabb ebéd után uzsonnára és vacsorára inkább a kímélőbb fogások mellett döntsünk.

2. Köztes kalóriák

Egy kis csoki, mogyoró, almalé – hiába figyelünk a főétkezésekre, ha közöttük folyamatosan nassolunk. Sokszor nagyvonalúan átsiklunk a nassolással bevitt mennyiség felett, de minden elfogyasztott falat és korty beleszámít a napi kalóriabevitelbe. Az sem megoldás persze, ha kalkulátorral számolgatjuk a kalóriákat, inkább figyeljünk az összetevőkre és az arányokra. Az élelmiszercímkéken minden információt megtalálunk, ezeket alaposan áttanulmányozva el tudjuk dönteni, hogy belefér-e délután egy csokis desszert, vagy inkább az édesítőszeres verziót preferáljuk.

3. Édes élet

A hozzáadott cukor napi ajánlott mennyisége legfeljebb a teljes kalóriabevitel 10 százaléka – körülbelül 12 teáskanálnyi cukor; ebbe beletartozik az ételek, italok elkészítéséhez felhasznált cukor, méz vagy szirup, így érdemes mérlegelünk egy-egy fogásnál, hogy tényleg szükséges-e még többet hozzáadni. Ez nem azt jelenti, hogy le kellene mondanunk az édes ízről: jó megoldás lehet például a gyümölcsök, zöldségek természetes cukortartalmával történő édesítés a főzésnél.

+1. Hidratálás és a kalóriák

Bár sajnos gyakran nem tulajdonítunk neki elég nagy jelentőséget, az ételek mellett az folyadékbevitel mennyisége és minősége sem mindegy. Naponta legalább nyolc pohár folyadékot igyunk, amiből minimum öt pohár víz legyen, a többi lehet például kávé, tea, gyümölcslé, üdítő. Azonban ebben az esetben sem szabad elfeledkeznünk a kalóriákról, hiszen az italnak is lehet kalóriatartalma.

…read more

Source:: Lokal.hu – Életmód

(Visited 1 times, 1 visits today)