Citroën Berlingo – a tutitárs

Míg az egyterűek enyhén szólva is erősen kikopóban van a gyártók kínálatából a Berlingót nem kezdte ki a trendek megváltozása. A 22 évvel ezelőtt életre hívott modell volt az első a kompakt családi egyterű, amivel egyből kategóriát is teremtett. 1996-os megjelenése óta mintegy 3,3 millió talált belőle gazdára.

A Berlingo egyik titka feltehetőleg az, hogy eredendően is családi autónak készült, nem pedig kishaszonjárműnek. A dolgosabb változata, csak később jelent meg a márka kínálatában. Azonban a Berlingo paletta „hasznos” bővülésével egy jottányit sem veszett eredendő identitásából és, hogy ez mennyire így van arra harmadik generáció debütáló eseménye jó példaként szolgált. A funkcionális demonstrációt, az importőr jó pofa módon egy kutyás bemutatón keresztül aposztrofálta, aminek a célja a sokrétű felhasználás ismertetésén kívül kétségtelenül családias attitűd érősítése volt.

Emocionális húrokat is megpengettek a bemutató során

A márkán belül több évvel ezelőtt elkezdődött dizájnváltás hatására a Citroën teljesen új arculatot kapott, ebbe integrálódott most a Berlingo is. Megkapta a kétszintű fényszórókiképzést a jellegzetes hűtőráccsal, melynek látványát az opciós kínálatban lévő különböző színcsomagokkal lehet tovább fokozni. A sziluett még lágyabb, gömbölyűbb lett. A korábbi platform is változott a Berilngo a PSA csoport legújabb alapjára épült az EMP2-re, ami akár közérthetőbb olvasatban hibrid megoldásnak is nevezhetünk.

Gömbölyded forma, rövid túlnyúlások jellemzik az autó profilját

Ugyanis az új első futóműmodul a személyautós jelleget erősíti, ami többek között komfortosabb úttartást, kisebb fordulókört eredményez. Hátul megmaradt az erősebb híd, ami ugyan elsősorban a teherautó változatnál jelent előnyt terhelhetőség szempontjából, azonban a családi verziók esetében sem elhanyagolható.

Talán ebből a néhány gondolatban is tetten érhető, hogy a Berlingo filozófiája nem változott. A praktikuma, a sokoldalúsága, és a sallangmentessége megmaradt. Ezt tovább fokozván a személyautó kivitel kétféle hosszban készül „M” illetve „XL” változatokban. Az alapverzió csomagtartója 775 literes sztenderd állapotban, míg a nagyobbik testvérénél ez az űrtartalom 1050 literes rakteret jelent.

Az “M” és “XL” változat

A szintbe dönthető ülések további alternatívákat jelentenek a pakolásnál. A leghosszabb rakteret az első sor jobb oldali – szintén síkba hajtható – ülésének lehajtásával nyerjük, ezzel az XL változtaban, akár 3 méter feletti tárgyak szállítására is lehetőségünk van. Hogy minden kiaknázható lehetőséget kihasználtak, azt mi sem jellemzi jobb, mint az, hogy az autóban a raktéren kívül további 28 darab tárolórekesz is a rendelkezésünkre áll.

A térérzetbe nem lehet belekötni, akár az utasteret, akár a rakteret nézzük. Hátul is három teljes értékű ülést találunk. Az anyagfelhasználás vidám és praktikus enteriőrt sugároz. Ez utóbbi könnyen tisztántartható felületkiképzéseket jelent, ami akár családi, akár az teherautós verzióban is szerencsés megoldást jelenthet.

Az utastét nagysága bőséges, hátul három teljesértékű üléssel

Az erőforrás kínálatában a Berlingóban újdonság, hogy már a 1.2 turbómotorral is elérhető kétféle teljesítményszintben, a háromhengeres PureTech erőforrások 110 és 130 lóerős változatokban állnak rendelkezésre. A gázolajos aggregátok Blue HDi változatai 1.5 literes űrtartalom mellett 100 és a 130 lóerősek. A kisebbhez ötsebességes manuális, míg a nagyobb teljesítményűhöz hatsebességek kézi vagy nyolcsebességes automata is választható.

A műszerfal képe, középen érintőképernyős monitorral, mely a legnagyobb a kategóriában

A Berlingóban összesen 19 féle vezetéstámogató rendszer érhető el. Ha vonóhoroggal rendlejük, akkor a vontatmány …read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)