Ördögi, 300 lóerős motor hajtja a Cuprát

Önálló márkává alakult a Cupra. A szó a Cup és a Racing (kupaverseny) összetételéből alakult ki, a SEAT a Leon első és az Ibiza második generációjából csinált erősebb motorokkal ellátott Cupra-modelleket, az önállósodott Cupra első modellje pedig az Ateca alapjain kelt új életre.

Önbizalomhiányban szenvedő úriemberek egóját – a csinos oldalbordák mellett – egy 300 lóerős Cupra billentheti helyre a leggyorsabban. A SEAT motorsportrészlegéből önálló autómárkává avanzsált Cupra nem csak az első pillantásra tűnik azonosnak a SEAT Atecával. Külső megjelenésében azonban vannak apróbb, nagyobb sportos különbségek. Például az oldalsó a küszöbtoldalékok, a z egyedi hátsó lökhárító a négy, valódi kipufogóvéggel, a hűtőrácson elhelyezett Cupra embléma – a gyáriak szerint a logó két egymással szembefordított C betűt mintáz – pedig szinte ördögi tulajdonságokat sejtet a motortérben.

S nem csak sejtet, hiszen a turbófeltöltésű, közvetlen befecskendezésű négyhengeres 2.0 TSI benzines motor, 300 lóerős, maximális forgatónyomatéka pedig 400 Nm. Teljesítményét egy még simább és pontosabb váltásokkal dolgozó hétsebességes, kettős tengelykapcsolós sebességváltón keresztül adja le a 4Drive összkerékhajtásnak. Micsoda balzsamos érzés lesz majd a decensen őszülő, elegáns nyakkendős urak számára ezzel a városi terepjáróval állva hagyni a zöldre váltó jelzésnél a fiatalabb urakat? Mármint azoknak, akik szeretik az ilyesféle megmérettetést, a hölgyek számára nyilván más tűnik majd vonzónak ebben a márkában. Mindenesetre komoly tiszteletet parancsol, hogy a 5,2 másodperc alatt éri el a százas tempót.

Egy biztos nemtől, pártállástól és táplálkozási irányultságtól függetlenül kellemes érzés tölti el az embert a Cupra vezetésekor, különösen, ha sportos üléssel van felszerelve. A kényelmet fokozza az áttekinthető, digitális műszerfal, amely a nagy felbontású kijelzőjének, illetve a navigációs rendszer nyolc colos érintőképernyőjének köszönhetően egyértelműen szolgáltatja az információkat.

A tervek szerint Európában hamarosan mintegy 280 Cupra-szalon nyílik, itthon egyelőre egy fővárosi SEAT-márkakereskedésen belül lesz Cupra-képviselet, ahol a márkából kiképzett értékesítési tanácsadót Cupra-mesternek nevezik majd. A szervizelést a teljes SEAT-hálózat végezheti és Cupra Atecát is bármely SEAT-képviseletnél lehet majd rendelni, de bemutatóautó csak a saját szalonban lesz. A kezdeti értékesítési tervek még szerények, az első évben kb. húsz Cupra vevőre számítanak. Az ár még nem ismert, de jóval kevesebbért lehet majd hozzájutni, mint az Audi Q5 és Q7-hez, de a Skoda Kodiaqnál drágább lesz.

Értékesítési rekord a SEAT-nál

Értékesítési rekordot ért el az év első tíz hónapjában a SEAT annak ellenére is, hogy a szep­temberben bevezetett új emissziós mérési eljárás visszavetette az európai autópiaci forgalmat – tájékoztatta a márka magyarországi importőre, a Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. az MTI-t. A SEAT világszerte 449 ezer autót adott át ügyfeleinek az év első tíz hónapjában, 13,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A vállalat történetében a rekordot eddig a 2000. január–októberi periódus tartotta 433 ezer autóval. Szeptember elsejétől már csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten áteső új gépjárműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban. A WLTP mérési eljárás szeptemberi bevezetése miatt …read more

Source:: Lokal.hu – Technológia

(Visited 1 times, 1 visits today)