Tíz dolog, amire Írország tanított

Furcsa egy hely Írország, erősen vegyes tapasztalatokkal – legalábbis Márk szerint, aki összeszedte azt a tíz dolgot, amit a legjellemzőbbnek tart az írek kapcsán a pontosság szinte teljes mellőzésétől kezdve egészen a finoman szólva sem világhírű gasztronómiáig.

#1 Pontosság

Na, az itt nincs, sőt. Az írek mindig mindenhonnan késnek, például egy koncerten vagy sporteseményen simán fél ház van kezdéskor, mert az előzenekar úgysem érdekel, vagy mert a kocsit csak 3 utcával arrébb tudtam lerakni, mert a szintén legendás ír szervezés miatt a közeli parkolóban már nem volt hely / 20 000-el kevesebb hely van.

És persze simán átmásznak rajtad… a koncert/sportesemény alatt többször is, kb. mindenki mozog végig, megy kajáért, főleg sörért, és persze pisilni.

Ha a céges foci 6-kor kezdődik, minden külföldi ott van 5:55-re, az írek meg 6:20-ig befutnak valamikor – vagy el sem jönnek, de nem szólnak előre.

#2 Szervezettség

Na, itt az sincs. Az előbbi parkolási példa egy dolog, de a rendezvény után is két órába telik elhagyni a helyszínt. Ennek csak részben oka a szervezés a másik a rendkívül ügyes és okos ír sofőrök.

Buszközlekedés hasonló, csakúgy mint a városi közlekedés, két lámpa sosincs összehangolva, még akkor sem, ha 20 méterre vannak egymástól.

#3 Közlekedés

Rettenetes. Az írek nem tudnak vezetni. Senki nem ismeri a szabályokat, lassan gondolkodnak, és még lassabban mennek. Általában 47-el, akár 50-es tábla van, akár 60-as, akár 80-as. Az a biztos, a 47-be még senki nem halt bele.

Egy biciklist megelőzni az a Mission Impossible, mindig 2-3 km-t mennek mögötte – igen, keskenyek a sávok, de ez csak egy része a problémának – és mikor megelőzik, akkor olyan, mintha kerülnének egyet a másik megyébe, akkora a kerülési ív.

Sokszor volt olyan, hogy egy kereszteződésben 4 autó állt egymással szemben, és mindenki nézte a másikat, hogy akkor itt most mi lesz, senkinek nem volt fogalma, hogy ki megy először.

Vizsga? Bemész az elméleti vizsgára, amire 1 óra van, 10 kérdést tesz fel egy gép, ha tudsz a 80%-ára felelni, akkor átmentél, onnantól VEZETHETSZ egy ideiglenes vezetői engedéllyel.

Összesen 12 órát kell venni, a többire a saját nagyapád tanít meg, aki még traktoron tanult, és egész életében 52-nél többel sosem ment

#4 Taxisok

Sohasem láttam még taxisokat ilyen rosszul és lassan vezetni, mint itt. A 47 km/h itt is standard, néha még lassabb is – nem, nem utasokra vadásznak -, útvonalat nem ismerik, azt nekem kell mondani, és a szabályokat sem nagyon – többször volt taxisokkal vitám, akár utasként,akár másik közlekedőként.

#5 Adó

Végre egy jó dolog itt, a fizetéséből az embernek 75-80%-a megmarad – ha nagyon sokat keresel is csak a bázisadóalap feletti rész 40%-át vonják le – alapból 20% az adó. TB nincs, illetve minimális, viszont a vizitdíj 50 EUR-tól / alkalom, és ezért még csak köszönnek.

#6 Lakáshelyzet

Itt, Dublin környékén, nagyon drágák a lakások, egy egyszobás egy jobb környéken – jobb környékből meg nagyon kevés van, szóval meg kell becsülni – 200 000 EUR-tól indul, de láttunk 350 000-ért is.

Bérelni sem olcsóbb, 1400 EUR-tól indulnak az egyszobás lakások, és ha szerencséd van, akkor kifogsz egy olyan landlordot, aki hajlandó is szolgáltatni, nemcsak beszedni a pénzt.

A lakásban bent van …read more

Source:: Határátkelő

(Visited 1 times, 1 visits today)