Méregfogat növesztett – Peugeot 508 2.0 Blue HDi GT-Line teszt

Amikor egy hétre megkaparintottam az új 508-ast, az átvétel előtt éppen összetalálkoztam a marketing igazgazóval a Peugeot-nál. Elmesélte, milyen nagyobb változások történtek a legnagyobb Peugeot limuzin, az 508-as háza táján. Őszintén szólva már akkor sem értettem, hogy miért nem kapott nevet, illetve számot ez az autó, hiszen az elődmodellel szinte köszönőviszonyban sincsen, mondom miért.

A méregfog

Mielőtt a cím alapján valaki rosszra gondolna lelövöm a poént. Én a két nappali menetfény alakját leginkább egy mérgeskígyó két méregfogához tudtam hasonlítani, ezért így neveztem el. Remélem, valóban így van, és nem olvastam már annak előtte valahol.

Szóval az új külső egyszerűen meseszép lett. Formabontónak hirdeti a katalógus, de tényleg nincs rá jobb szó. A márka bevallva is szeretné magát feljebb pozícionálni, főleg minőségben, de ehhez még két dolog feltétlenül szükséges és az egyik ezek közül a külső.

A kupéforma elég jól megy a limuzinok piacán. A Merci kitalálta nagyban, aztán a WV átvette, aztán minden autóból lett C-jelzésű, még a kicsikből is, aztán a SUV-okból is, de a Peugeot eddig kimaradt. Az oldalsó jelleg nyúlánknak tűnik, annak ellenére, hogy az autó 475 cm „csupán”. Ekkora hossz mellett nyúlánk hatást elérni csak igen lapos formával lehet, nem meglepő tehát, hogy alig magasabb 140 centinél az 508-as. Kötelező elem a keret nélküli ablak, ami mindig nagyon menő: most is. Álló helyzetben is dinamikát kölcsönöz a kocsinak ez a forma, jó helyen, jó arányban vannak elhelyezve a tengelyek.

Ami a legritkábban történik meg modellváltáskor: az új 508-as rövidebb, mint az elődmodell. Ennek ellenére sem volt szűkös érzet, még hátul is vittem két felnőtt embert, és egyedül a férfiú panaszkodott a szokásosnál kisebb fejtérre, de azt gondolom egy kupéforma kocsink ennyit megbocsáthatunk.

Ha szemből nézzük, vagy feltűnik a pályán a visszapillantótükörben, jó ideig semmivel sem fogjuk összekeverni az 508-ast. A két méregfog utat harap magának, az agresszív – nekem tényleg kígyófejre hasonlító – elölnézet kétségtelenül a legelőnyösebb nézőpontja az autónak. Na jó, a csicsa-csillámokat el tudnám felejteni a hűtőrácsról. Nekem mindegyik autón ahol eddig láttam, bazárinak tűnik ez a dísz, de bevallom, hogy nélküle lehet, romlana az összkép.

Fontos megjegyezni és a sajtóanyagban is kiemelik, hogy a motorház fedél elejére helyezett 508 felirat egyfajta tisztelgés az üknagypapa 504-es modellcsalád előtt, amelyek szintén itt hordták típusjelzésüket.

Kényes belső egyensúly

Azt mondják, ha el akarsz adni egy autót, akkor belül sem maradhat hagyományos. Kell minden kütyü és kell az extravagáns megjelenés is. Hát itt kapunk mindenből. A feljebb pozicionálás másik sarok köve a legújabb technika elérhetősége. Igazi futurisztikus végeredményt kaptunk, mert a két dolgot remekül ötvözték a franciák.

Az 508-as is megkapta az i-Cocpit-nek nevezett műszerfal kialakítást, melynek lényege, hogy nem kell átkukucskálni a kormányon, hanem afelett nézetjük a teljes egészében digitális kijelzőt. Az új Peugeot divat szerint a fordulatszámmérő itt is fordítva jár. Azt hittem ezt soha nem fogom megszokni, de harmadnap már fel sem tűnt.

Az új kialakítás miatt a kormány átmérőt jelentősen kellett csökkenteni, egy mai autóhoz képest is kicsi, nemhogy az én malomkerékhez szokott karjaimnak. A váltókar is egyedi: inkább hasonlít botkormányra, mint a váltókarra, de nyugodtan lehet …read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)