Néma romboló – BMW X4 M40i teszt

Emlékszem mennyire kiakadtunk, amikor 2008-ban a BMW bemutatta első lecsapott farú szabadidő-autóját az X6 személyében. Direkt nem hívom kupénak, még akkor sem, ha a BMW hivatalos rövidítésében (Sports Activity Coupe) is szerepel a kupé szó, mivel maradi autóbuziként nekem egy kupé két ajtós és derékig ér. Egy ekkora test egyszerűen nem tud sportos, főleg nem kupé lenni. Viszont akármennyit is puffoghatok magamban, a bajorok mégis úgy gondolták, hogy szánnak még egy generációt az X4-nek, szóval a recept valószínűleg működik. Oh, de még mennyire!

Lefuthatjuk a kötelező köröket, hogy a csomagtér 25 literrel kisebb (525 liter), mint a hagyományos X3-é, illetve a hátsó fejtér is kompromisszumosan kicsi egy ekkora testhez képest, de ez valószínű senkit sem érdekel. Az X4 vásárlókat legalábbis biztos, hogy nem. Érdemesebb inkább meghajolni a bajor formatervezők előtt, ez a SUV, vagyis SAC, ugyanis nem csak elképesztően modern és minőségi lett mára, hanem meglehetősen szexi is. Messziről, közelről, mindenhogy. Sikerült kinőnie az előd buta formajegyeit, az indokolatlanul púposodó kabinnal és a malacorr ködlámpákkal. Ez egy sokkal befogadhatóbb, najó, kimondom: sportos magashasú, amiből büszkén száll ki az ember, majd még kétszer visszanéz rá a naplementében.

Persze a tesztautó zseniális phytonic kék fényezése is biztos közrejátszott, de az új X4-nek már határozottabb a megjelenése, főleg így, az M-es Shadow Line matt fényezésével, ami a tükrön, a lökhárító betéteken, sőt, a fejemnél is nagyobb méretű veséken is visszaköszön. Az olyen apró részletektől és figyelmességektől lesz felfoghatatlanul finom tárgy az X4, mint a B-oszlopba mélyített X4 felirat, vagy a csak ajtónyitásra előbukkanó X-betű az ajtó króm díszlécében, de rendelhető hozzá külső hangulatvilágítás is, ami egyfajta fényszőnyeget terít elénk beszálláskor, illetve elég látványos a érintőképernyős okoskulcs is.

Az X4 M40i alapára konfigurátor szerint 21,1 millió forint, a felextrázott tesztautó már a 30 milliót közelíti, mégis elhangzott a számból, hogy ha már új X4-et vennék, akkor azt pontosan így. Egy életen át elsimogatnám a Merino bőrkápritot, ami Individual, szóval nem csoda, hogy 847 600 Ft felárat jelent önmagában, viszont kárpótol a külső színéhez nagyszerűen passzoló mély bézs árnyalattal. Egyébként drasztikus változásokat nem érdemes keresni odabent az elődhöz képest, amolyan BMW-sen konzervatívan nyúltak hozzá az utastérhez, minden pont annyit változott, hogy még tovább növeljék a prémium érzetet. A gesztusvezérlés ugyan nem sűrűn használtam, de a képernyők felbontása egyszerűen jól esik a szemnek, a gombok finoman kattannak, a vastag M-es kormányról pedig emberfeletti élmény a belsősáv söprés.

Már, ha valóban mi vezetünk, ugyanis az X4 második generációja már képes a fél-önvezetésre, az akár megállásig finoman fékező adaptív tempomatnak, a holttérfigyelőnek és a sávtartónak köszönhetően. Persze továbbra is megköveteli, hogy a kezünk legyen a kormányon, igazából elég csak finoman ráhelyezni az ujjunkat, és ő végzi a dolgát. Megállás után újraindulni is csak manuálisan tudunk a jobb lábunkkal, de ezek mind csak arra szolgálnak, hogy ne bízzuk még rá magunkat a technikára, legyünk csak éberek vezetés közben. Ettől függetlenül persze stabil a rendszer, egyszer sem éreztem úgy, hogy bele kéne korrigálnom, jóleső fejlettséget kapunk a pénzünkért.

Most először …read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)