Mi borítja ki az Uber-sofőröket?

Bár Magyarországról már évekkel ezelőtt kivonult az Uber, külföldön kerülhet olyan helyzetbe az ember, amikor taxi helyett fuvarmegosztó cégek szolgáltatásait veszi igénybe. Az Uber és a Lyft sofőrjei adtak tanácsot az utasoknak.

Milliók használják világszerte az olyan fuvarmegosztó appokat, mint az Uber és a Lyft. A cégekkel szerződésben lévő sofőrök így sokféle utassal találkoznak, rosszal és jóval egyaránt.

Több tucatnyian meséltek tapasztalataikról, amelyek összességében pozitívak, de persze kivétel mindig akad. Ha tehát az alábbi dolgokat elkerüljük egy Uberben vagy Lyftben utazva, jelentősen javulhat az értékelésünk.

Ne együnk – vagy legalább először kérdezzük meg!

Minden sofőr az illatra panaszkodott. Ha ugyanis elmajszolunk egy sült csirkét a hátsó ülésen, az olyan szagot hagyhat a kocsiban, ami aztán egy későbbi utast zavarhat, és emiatt ad rosszabb értékelést a sofőrnek. Egyikük, egy Las Vegas-i sofőr azt mondta: bizonyos utasok azt hiszik, bárhol ehetnek, csak elfelejtik, hogy ezek magánkocsik.

Egy másik vezető, Matt hozzátette: szívesen elviszi az utasokat a gyorséttermek drive-thru ablakaihoz is, de az autóban nem bonthatják ki a csomagot, különben kiteszi őket.

Más illatok

Gondot okozhat, ha egy utas bűzlik a füves cigitől, ez is beleivódhat ugyanis az autóba, ami után egy következő utas panasszal élhet, hiszen nem tudja, hogy nem a sofőr a vétkes. Ilyen kihágásért le is tilthatják a vezetőt. A sima cigaretta vagy a rossz parfüm is zavaró lehet.

Ne hagyjuk figyelmen kívül a sofőrt!

Sok utas szeret csendben, nyugodtan ülni a kocsiban, és nyilván sok vezető is, azonban nem az összes. A sofőrök csak az utasokkal tudnak interakcióba lépni, ezért van olyan, aki szívesen beszélgetni.

„Van olyan utas, aki csak beül, nem is köszön, és rögtön elkezd utasítgatni” – mondta Dorothy, egy New York-i autós.

Ne csapjuk be az ajtót!

A sofőrök legtöbbször a saját kocsijukat használják. Az olyan utasokat szeretik legjobban, akik úgy vigyáznak a járműre, mint ők maguk. Sokan panaszkodtak arra, hogy utasok nem kímélik az ajtót be- és kiszálláskor.

A gyereknek ne hívjunk kocsit!

Mindkét cég tiltja, hogy 18 év alatti utas szülő vagy gondviselő nélkül utazzon, ám ez nem tántorítja el a szülőket attól, hogy gyermeküknek hívjanak kocsit, vagy hogy a tinédzserek maguknak rendeljenek. Az a vezető, aki ilyen utast visz el, gondba kerülhet.

Saját gyereküléssel készüljünk!

Vannak, akik a szolgáltatást használva az iskolából vinnék el gyereküket, vagy így mennének gyerekorvoshoz. És ilyenkor, ha kisebb gyerekről van szó, rácsodálkoznak, hogy a kocsiban nincs gyerekülés. Egyes szülők felháborodnak ezen, vagy ami még rosszabb, gyerekülés nélkül is beültetnék őket a kocsiba. Azonban a sofőrök ezzel is büntetést kockáztatnak.

Ne flörtöljünk a vezetővel!

Női sofőrök körében ez volt az első számú panasz az utasokra. A dallasi Amanda azt mondta, hogy két hónap alatt mindennel találkozott: melle tapogatásától kezdte az élete fenyegetéséig. Egy másik nő arról számolt be, inkább csak világosban vezet, hogy elkerülje a problémás helyzeteket.

Ne késsünk!

Ha már autót kértünk, legyünk ott időben és ne várakoztassuk meg a sofőrt. Az Uber öt perc után terheli meg a késő utas kártyáját, de a köztes időre a vezetők nem kapnak pénzt.

Mennyit ér a legvadabb csók?

(Fotó: pixabay.com/<a target="_blank" …read more

Source:: Határátkelő

(Visited 1 times, 1 visits today)