Mild hibrid lett a Hyundai 1.6-os dízele is

A 100 kilowattos (136 LE) dízelt 48 voltos akkumulátorral, szíjas indítógenerátorral és DC/DC konverterrel szerelik fel, utóbbi összekapcsolja a 12 voltos fedélzetit a 48 voltos hajtórendszerrel.

Az elektromos indítógenerátor a főtengelyhez szíjjal van hozzákapcsolva, így segítve annak forgatását a maga 12 kW-os teljesítményével és 55 Nm-es forgatónyomatékával – teljes terhelés mellett. A generátor a belsőégésű motort segíti részterhelésnél a 0,44 kWh-s polimer akkumulátorból használva az energiát.

Az energia visszanyeréséért az indítógenerátor felel, például lejtőn haladva, motorfékezésnél vagy rendes fékezéskor. Konstans haladási sebesség esetén a rendszer leválasztja az indítógenerátort a hajtásláncról, így az akár 10-12 volttal is tudja tölteni az akkumulátort.

A start/stop funkció 30 km/órás tempó alatt aktív, és lehetővé teszi, hogy a belsőégésű motor például már a piros lámpához való begurulás közben leállhasson. A rendszer automatikusan vezérli a töltő és hajtó módokat. A koreai gyártó szerint az üzemanyag-fogyasztás és emisszió akár 7%-kal csökkenthető a WLTP ciklust alapul véve.

Forrás:
www.springerprofessional.de

…read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)