Vezettük az új Renault Cliót

Az 1990-ben piacra dobott Clio világszerte a Renault-csoport legtöbbet értékesített modellje, sőt a legnépszerűbb francia autó az egész világon. A Clio minden más autótípusnál népszerűbb a franciák körében, ráadásul 2013 óta Európában a B szegmens élén áll.

Mindene új

Méreteit tekintve a teljesen megújult Clio 12 milliméterrel rövidebb (hossza 4050 milliméter, szélessége 1798 milliméter), de belül tágasabb. Az autó 8 milliméterrel alacsonyabb, (magassága 1440 milliméter), míg a légterelő végénél a karosszériát 48 milliméterrel lesüllyesztették a jobb légellenállásért és sportosságért. A 17-es felnik (felszereltségtől függően) tovább növelik az új modell dinamizmusát. Az olyan részletek, mint a cápauszony antenna, a 100 százalékban LED-es fényszórók, a külső zár nélküli csomagtérajtó és a krómozott szegélyű oldalsó ablakok, a Renault-modelleket jellemző C-alakú fényjegyek mind a külső modernséget hangsúlyozzák, valamint növelik a minőségérzetet.

Az ötödik generációs, CMF-B platformra épülő Clio külseje illeszkedik az Espace és a Talisman által kijelölt formanyelvhez, leginkább egy kicsinyített Mégane-ra hasonlít. Utasterét teljesen áttervezték, a korábbi modellből semmit sem hagytak benne, miközben lényegesen javult az anyag- és összeszerelési minőség.

Az új, elegánsabb kormány kompaktabb kialakítást kapott a korábbi modellekhez képest a helytakarékosabb légzsáknak köszönhetően, így a műszerfal jobban látható a vezető számára. A kormányon hüvelykujj-támasz is található, a kormánykerék pedig szélesebb lett, könnyebben értelmezhető és megvilágított gombokat kapott. A hosszított ülésfelületnek és az ergonomikusabb kialakításnak köszönhetően jobb támasztást adnak az ülések.

A magasabb középkonzolon kisebb sebességváltókart építettek be, ami természetesebb és kényelmesebb fogást biztosít. A középkonzol megjelenése személyre szabható az utastér kialakításától függően, amit a belső hangulatvilágítás tehet még személyesebbé. A praktikus tárolórekeszek a konzol alsó részén kaptak helyet, vezetéknélküli töltési lehetőséggel.

R.S. helyett R.S. Line

Sportváltozat úgy tűnik nem lesz a Clióból, lesz ugyanakkor sportos kivitel, a Renault Sport ihlette új R.S. Line változat tekintetében. Vezettük ebben a felszereltségben is a Cliót, tetszett sportos, mélyített ülése és persze, a 130 lovas Mercedes-motor sem kutya, úgy repült az 1,33 literessel a kék szépség, mint a gondolat, alig győztük visszafogni a pacikat.

Okosnak okos

Okos műszerfalat kapott, kulcsfontosságú eleme a 9,3 hüvelykes multimédia képernyő. Renault-modellben sosem volt még ekkora ez az alkatrész. A függőleges és enyhén hajlított képernyő, melyet az Espace kijelzője ihletett, optikailag megnöveli a műszerfalat, a vezetőfülkének pedig még korszerűbb érzetet ad, emellett a kijelző láthatóságát is növeli. A vezető felé fordított képernyő az új Renault Easy Link online rendszerben egyesíti az összes multimédiás, navigációs, információs és szórakoztató funkciót. Digitális műszeregysége kezdetben hét, 2020-tól tízhüvelykes, utóbbi már a navigációt is megjeleníti a sofőr előtt. Egyelőre a tabletes navigációt használtuk, a TomTom termék továbbra is sok bosszússágot okoz, hajlamos lelassulni, lefagyni, de olykor makacsul meg is tagadja a navigálást.

A halkan kissé sípoló, ám felerősítve kiválóan zengő Bose hangrendszer teljesen integrált, így nem csökkenti a csomagtér űrtartalmát, annak mérete 391 liter, amelyet 26 liternyi tárolókapacitás egészít ki az utastérben. A dupla padlórendszer egyszerűsíti a mindennapos bepakolást, míg a hátsó ülések lehajtásával sík felület nyerhető.

Alapmotorral 3,48 millió forint

A Clio benzines és dízelmotorok teljes kínálatát sorolja, a teljesítményskála 65-től 130 lóerőig mozog. Mellettük a Renault-csoporton belül először, egy E-Tech-nek nevezett hibrid motort is kínálnak 2020-tól. Összesen …read more

Source:: Autoszektor.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)