Elkaszálta a bíróság a TV2-t és a Médiatanácsot, mert az nem kiegyensúlyozott tájékoztatás, ha 11 kormánypárti vélemény mellett egyetlen ellenzéki sem fér el

Lényegében minden pontban megsemmisítette a Médiatanács érvelését pénteki ítéletében a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság, ahová Ujhelyi István MSZP-s európai parlamenti képviselő fordult. Ujhelyi a TV2 Tények című híradójának 2018. szeptember 12-i, Sargentini-jelentésről szóló egyik 12 perc hosszú blokkját kifogásolta, amiben a jelentés megszavazásának napján 11 kormánypárti megszólaló és vélemény mellett egyetlen ellenzéki álláspontnak sem jutott hely. Az ügy előzményeiről itt írtunk részletesen.

Ujhelyi az adás kiegyensúlyozatlansága miatt először a Médiahatósághoz fordult, de ott mindent rendben találtak. A hatóság szerint azzal, hogy a Tényekben bemondták, hogy volt olyan magyar képviselő, aki a Sargentini-jelentés elfogadása mellett szavazott, kvázi be is mutatták, hogy létezik a kormányétól eltérő álláspont, így pedig már kiegyensúlyozott volt az adás.

Ezt a döntést Ujhelyi bíróságon támadta meg, és nyert. A Médiatanács határozatát megsemmisítették, és új eljárásra kötelezték a hatóságot azzal, hogy vizsgálja meg, hogy Ujhelyi közleménye a szavazással kapcsolatban elérhető volt-e kellő időben a TV2 számára, és ha az derül ki, hogy igen, akkor marasztalják el a csatornát.

A Médiahatóság a második eljárásában viszont eltért a bíróság ítéletétől. Ugyan megállapították, hogy elérhető volt Ujhelyi közleménye, de azt mondták, hogy akkor ők inkább nem csak a kifogásolt adást vizsgálják, hanem a következő néhány napot is. A Médiahatóság így másodszorra azt hozta ki, hogy a Tények nem is volt kiegyensúlyozatlan, hiszen napokkal az eredeti adás után egy másik műsorban megjelent az MSZP álláspontja, és ez így teljesen rendben van.

A bíróság a mai ítéletben ezt a döntést is megsemmisítette, és kötelezte a Médiahatóságot, hogy marasztalják el a TV2-t a Tények kiegyensúlyozatlansága miatt.

A bíróság szerint a Médiatanács a második eljárásban eleve nem is térhetett volna el a korábbi bírósági ítéletben foglaltaktól, tehát nem találhatták volna ki, hogy akkor ők inkább több műsort vizsgálnának, nem csak azt, amit Ujhelyi kifogásolt. Az ítélet szerint ráadásul nem is igaz, hogy napokkal később megfelelően megjelent volna az ellenzék álláspontja. Plusz az anyagnak, amit a Médiahatóság a TV2 védelmében felhozott, az volt a témája, hogy az MSZP győri alapszervezetének alelnöke kilépett a pártból, amelynek oka, hogy nem tudott azonosulni pártja döntésével, amelyet a Sargentini-jelentés megszavazása kapcsán hozott.

A bíróság szerint a

„hírműsor címét, témáját, és felépítését vizsgálva megállapítható, hogy a felperestől idézett mondat nem annak érdekében került a műsorban megjelenítésre, hogy az ellenzéki véleményt képviselő felperes álláspontját ismertesse a Sargentini-jelentéssel kapcsolatban, így a híradás korábbi kiegyensúlyozatlanságát ez a műsorszám sem orvosolta.”

A bíróság a mostani döntésében nem csak azt mondta ki, hogy a Médiatanácsnak el kell marasztalnia a TV2-t, hanem azt is, hogy szankcionálnia kell a csatorna jogsértését.

…read more

Source:: 444.hu – Aktuális

(Visited 1 times, 1 visits today)