Kaotikus a cégkapus levelezés a NAV-val

Indoor shot of young European Caucasian girl looking at financial documents at home with deeply bored face looking sick and tired of her economic problems, trying to check counts and all details

Hiába előzte meg egy éves tesztidőszak a rendszer bevezetését, több cég nem készült fel kellő körültekintéssel a használatára, ami jelentős kockázatot okozhat számukra – hívja fel a figyelmet a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda.

A rendszer bevezetésének az volt a célja, hogy megkönnyítse a kommunikációt a vállalkozások és a NAV között. Az átállással azonban új problémák jelentek meg. Hogyan kezelhetőek a társasághoz érkező nagy mennyiségű, különböző munkavállalóknak címzett iratok? Hogyan kontrollálható, hogy ki jogosult azok megnyitására? Mi történik, ha a hozzáféréssel rendelkező munkavállaló távozik a cégtől?

Kihullik a könyvelők haja a NAV-os levélözöntől
Kifakadtak a könyvelők a NAV értelmetlen levéldömpingje miatt.

„Egy társaság cégkapujához számos munkavállaló hozzáfér. A rendszeren keresztül küldött iratok azonban attól függetlenül kézbesítettnek minősülnek, hogy ténylegesen az a kolléga nyitja-e meg, akinek azt az adott iratot küldték. Sőt, még akkor is kézbesítettnek minősülhet, ha az érintett munkavállalóhoz el sem jut a kérdéses irat. Bizonyos ügyek esetében így ‘tudta nélkül’ is fontos határidőket mulaszt el a szervezet, ami jelentős következményekkel járhat” – hívta fel rá a figyelmet Bajusz Dániel, az ügyvédi iroda adójogásza.

A vállalkozásoknak ezért érdemes minél hamarabb kialakítaniuk a cégkapu hozzáférési jogosultságok rendszerét és azok folyamatos aktualizálását, hogy a felület használata a folyamatos kockázat helyett valódi előnnyé váljon.

Kiemelt fotó: iStock

…read more

Source:: Hir24 – Gazdaság

(Visited 1 times, 1 visits today)