Ha vontatni kell, tutira a Model X a nyerő villanyos!

Gyakori tévhit, hogy az elektromos autókkal nem lehet vontatni. Az bizony igaz, hogy a villanyosok többségére tényleg nem megengedett utánfutót kötni, ám azt nehezen nyelné le a nép, ha az SUV-k esetében is ugyanez lenne a megszokott. Az első, vontatásra hivatalosan is alkalmas szabadidőautó a Model X volt, amely mögé 2267 kilós vontatmány köthető, a nemrég a piacon megjelent Mercedes-Benz EQC és Audi e-tron pedig a gyártók szerint legfeljebb 1800 kg-nyi súlyt húzhat.

Az elektromos SUV-k és a vontatmányok mellett pedig ott vannak a norvégok, akik egyben imádják az elektromos autókat, és gyakran húznak lakókocsikat is. Számukra fontos a jó választás, hiszen egy több mint egytonnás vontatmány képes durván megdobni a fogyasztást, ezzel kellemetlen helyzetbe hozva egy villanyautóst.

Éppen ezért letesztelték, hogy hogyan alakul az elektromos SUV-k fogyasztása egy 1160 kg súlyú vontatmánnyal. A tesztben három profi tesztpilóta vezette az autókat, cserélgetve, 1381 kilométeren keresztül. Íme az eredmény:

Fogyasztás lakókocsival Lakókocsi nélküli fogyasztás
Tesla Model X Long Range (100D) 27,9 kWh/100 km 15,3 kWh/100 km
Mercedes-Benz EQC 400 30,6 kWh/100 km 16,3 kWh/100 km
Audi e-tron 55 35,3 kWh/100 km 18,5 kWh/100 km

Mint látható, a Tesla Model X torony magasan verte a többieket. Az EQC-nál tíz, míg az e-tronnál több mint 25 százalékkal volt hatékonyabb az amerikai villanyos. A tesztelők kiemelték, hogy a plusz súly miatt ezesetben mégnagyobb szerepe volt a regeneratív fékrendszereknek, amelyek mind a három autó esetében kiválóan igyekeztek növelni a hatótávot. A végszó szerint mind a három villanyos SUV-val vontathatunk lakókocsit, ám ha a legmesszebbre akarunk menni egy töltésből, akkor egyértelműen a Model X lesz a nyerő.

The post Ha vontatni kell, tutira a Model X a nyerő villanyos! appeared first on ZoldAutok.hu.

…read more

Source:: ZoldAutok.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)
Advertisements