Október 11. az elhízás elleni küzdelem világnapja: Nem mindegy, hogy milyen módszerrel adjuk le a túlsúlyt

  • Hogyan válassz diétát? – 5 tipp az orvostól

A legtöbben már tudjuk, hogy az egészséges életmódhoz milyen ételeket és italokat kell kerülnünk. Abban sokkal bizonytalanabbak vagyunk, hogy mit és mikor ehetünk. Sokan tisztában vannak azzal is, mennyi ételt kell enniük a fogyáshoz, azonban azt már kevesebben tudják, milyen tápanyag összetétellel tudják elérni, hogy zsírból fogyjanak és így a karcsúbb alak mellett energikusak és egészségesek is maradjanak. A rosszul megválasztott fogyókúrák sokszor hatástalanok vagy hatásuk rövid távú, de ha sikert érünk is el velük, a fogyás történhet úgy is, hogy ártunk a szervezetünknek.

Ha egészségesen szeretnénk megszabadulni a plusz kilóktól, figyeljünk oda Dr. Farkas Kitti tanácsaira:

Legyen kiegyensúlyozott a vércukorszintetek

Az a cél, hogy az étkezésünk igazodjon a természetes anyagcsere-folyamathoz. Az „anyagcsere-pörgető” diéták három óránkénti evésre buzdítanak, ez napi 5 alkalom, ami pedig kifárasztja a szervezetet és sejtjeink inzulinérzékenységét is csökkenti. Emellett nevük is félrevezető: az anyagcserét, ha szükséges, optimalizálni kell, de pörgetni semmiképpen se tudjuk többszöri evéssel. A helyes módszer igazodik anyagcserénk napszaki természetes ritmusához. Ha az inzulinszintünk napszakon belüli ingadozásához igazítjuk étkezéseinket, mellette pedig mozgunk és eleget alszunk, akkor tudunk hatékonyan súlyt veszíteni. Ez a gyakorlatban napi háromszori étkezést jelent, melyek közül az ebéd a legtartalmasabb, fehérjében és szénhidrátban is gazdag.

Ne legyetek rosszul a diétától

Egy diéta beindításakor természetes, hogy előfordulhatnak kisebb kellemetlen érzések, de ezeknek el kell múlniuk pár nap alatt. Ellenben, ha hosszú távra olyan diétát választunk, amely nehezen tartható, nem életszerű – mint például a ketogén – akkor ártunk magunknak. A ketogén típusú diéta túlélő üzemmódba kapcsolja a szervezetet, ami hosszú távon nem fenntartható állapotot eredményez. A drasztikusan alacsony szénhidrátbevitel fáradtságot, koncentrációhiányt, alvási zavarokat okozhat. Sose tarts fenn olyan étkezési rendszert, amelytől rosszul érzed magad, gyenge vagy és úgy érzed, az agyad sem kap megfelelő energiát.

Ne éhezzetek

Az egyik legrosszabb taktika a tartós böjtölés. A rendszertelen éhezés, kihagyott étkezések hatására mind a testi, mind a szellemi teljesítmény csökken, és bár fogyás történhet, a szervezet ilyen helyzetben az izmot is bontani fogja, illetve, ha abbahagyjuk a koplalást, egyből fellép a jojó-effektus, és zsírt kezdünk raktározni. Kerüljük az olyan módszereket, melyek az étkezések kihagyását javasolják vagy “bűnözési napot” iktatnak be, nagy zabálásokat engedélyeznek a szigorú tápanyagmegvonások közé. Ne feledd: egy-egy kilengés vagy süti nem fog kárt okozni, de a szélsőséges módszerek igen.

A diéta ne okozzon betegséget

Se hosszú, se rövid távon ne szembesüljünk se mellékhatással, se betegséggel. A szétválasztó diéták a nem megfelelő tápanyagbevitel miatt hiányállapotokat idézhetnek elő, illetve gyomorpanaszokat, hosszú távon akár gyomorfekélyt is okozhatnak. Ha kényszeresen kerülünk egy-egy tápanyagcsoportot, például űrhajós diéta esetén a gyümölcsöket, akkor ez a rosthiány miatt étkezési panaszokhoz, hosszabb távon emésztőszervi megbetegedésekhez vezethet. A túlzott zsírbevitelen alapuló diéták szintén emésztőszervi megbetegedéseket is okozhatnak, illetve a vérzsír értékek eltolódásával növelik a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Egyetek rendes kajákat!

Ne pancsoljatok, és ne helyettesítsetek. A műkaják, csodadiéta-kiegészítők beszerzése sok macerával jár, amellett, hogy senki sem bizonyította, hogy a javasolt tabletták és bogyók segítenék a fogyást, ezzel …read more

Source:: bdpst24

(Visited 1 times, 1 visits today)
Advertisements