Az edzés tönkreteszi a fogyókúrát?

Igen, időre, mert át kell gondolnunk, milyen egészséges ételeket együnk, és be is kell szerezni a hozzávalókat – az elkészítésről nem is beszélve. Plusz a testmozgásra is kellene találnunk legalább fél órát a 24-ből, ami feszítettebb életvitel mellett nem is olyan könnyű.

Az Ohio Egyetem kutatása szerint, aki több időt tölt a főzéssel, az kevesebbet szán az edzésre. 112 000 felnőtt saját bevallása szerint 24 óra alatt, ha 10 perccel hosszabb ideig foglalkoztak a táplálkozással, ugyanennyit, 10 perccel kevesebbet fordítottak testmozgásra.

A tanulmány vezető szerzője, Rachel Turmin szerint az emberek igazi korlátja az idő, hiszen adott, hogy mennyi van belőle egy nap. Hiába készítünk akár percre pontos ütemtervet, ha egy kicsit is megcsúszunk, az edzés idejéből fogunk lefaragni az evés javára.

Mit tegyünk, ha elfoglalt nők vagyunk? Kezdjük azzal, hogy jobban átgondoljuk, mivel töltjük a szabadidőnket, és hogy az adott tevékenység segíti vagy hátráltatja az egészséges életmódunkat. Ha ez megtörtént, íme néhány okos tanács a megfelelő időgazdálkodásért:

1. Eddz hatékonyan!

Ha kevés az időd, próbáld ki a 15-20 perces intervallum edzéseket. Egy gyakorlatot 2 percig végezz kényelmes ütemben, ezt kövesse 30 másodpercig ugyanaz, csak teljes erőbedobással. Így rövidebb idő alatt, de minden izmodat át tudod mozgatni, hatékonyságában pedig olyan, mint egy hosszabb edzés. Túl szép, hogy igaz legyen? Pedig a kutatás alátámasztja az állítást. Az Ontario Egyetemen végzett vizsgálatok szerint heti 3 alkalommal végzett 8-12 perces intervallum edzés ugyanolyan hatékony, mint a 30-45 perces normál testmozgás.

2. Tudatos előkészület

Ha tudod, hogy vannak olyan napjaid, amikor őrült tempót diktálsz, gyorskaja helyett inkább vedd elő a mélyhűtődből az előzőleg lefagyasztott alacsonyabb kalóriatartalmú főételt, és melegítsd meg a mikróban. Vagy dobj össze egy salátát. Csak tudatos megtervezés kérdése az egész.

3. Gondolj az előnyökre!

Mi az előny? A produktivitás. Minél aktívabb valaki, annál biztosabb, hogy fizikailag is egészséges marad. Tanuld meg kezelni a stresszt, vedd egy kicsit lazábban a napi teendőket! Az edzés során termelt endorfinok egyszerűen nem helyettesíthetők másképp, senki más nem tud helyetted mozogni. Plusz jó hír, hogy a Stockholmi Egyetem tanulmánya szerint, ha heti 2,5 fél órát aktívan sportolsz, kevesebbet leszel beteg.

4. Engedd el magad!

Ha csak 10 perced van egy sétára ebéd után, indulj el! Ne ess bele a mindent vagy semmit mentalitás csapdájába. Valamit csinálni mindig jobb, mint semmit, arról nem is szólva, hogy sok kicsi sokra megy!

Fotó: Pinterest

…read more

Source:: Well&Fit

(Visited 1 times, 1 visits today)
Advertisements