Model Y vs. Mustang Mach E – nagyon nehéz lesz a döntés

Nem is vitás, hogy a Ford egy az egyben a Model Y kihívójaként indítja útjának az új elektromos SUV-ját, a Mustang Mach E-t. A régóta várt modell bemutatóján már ki is derültek a lényegi információk, ráadásul a gyártó weboldala megnyitotta a kapukat az előrendelések számára is, így a jelenlegi adatokat felhasználva végre összehasonlíthatjuk a párbaj két résztvevőjét.

Érdemes is átnéznünk az összevetést, hiszen a Ford amilyen lemaradással jön, olyannyira közel kerül a Tesla érkező üdvöskéjéhez. A hasonlóság már-már meglepő, de minderről árulkodjanak inkább a táblázatok.

Az összevetés mégsem a legegyszerűbb, hiszen a Tesla várhatóan három kivitelben árulja majd a Model Y-t, míg a Fordnál jelenleg 9 féle Mustang Mach E rendelhető, felszereltségtől, akkumulátortól és hajtástól függően. Lássuk, melyke azok a példányok, amelyeket a leginkább érdemes összevetnünk.

*A Model Y SR+ ára egyelőre nem hivatalos adat.

A két modell legolcsóbb változatai a Model Y Standard Range Plus változata, illetve a Mach E Select, hátsókerék-hajtással. A hatótáv megegyező, bár a Tesla jóval hatékonyabban osztja be a kWh-kat, ami a menetköltség és töltési idő szempontjából is lényeges különbség. A gyorsulásról pontos adat egyelőre nincs, de közel megegyező idő alatt érnek fel 60 mérföld per órás tempóra. Az árát egyelőre a Model Y SR+ rejtegeti, de vélhetően nagyon hasonló összeget kérnek majd mindkét autóért.

Az összekrékhajtású, nagyobb akkumulátorral szerelt változatoknál is hasonló a helyzet. Megegyező hatótáv, jelentős hatékonyságbeli eltéréssel. Gyorsulást tekintve szintén szoros lesz a verseny, de azt ezesetben már tudjuk, hogy az USA-ban a Model Y kétezer dollárral olcsóbb lesz.

A legizmosabb, Performance Model Y-t a Mustang Mach-E GT-vel összevetve már van hatótávbeli eltérés. A Tesla ugyanis közel 50 kilométerrel többet hoz ki az egyébként kisebb akkumulátorjából. A gyorsulási versenypáján még nem tudjuk, hogy melyik autó győzne, de árban már szinte tuti, hogy a GT viszi a prímet. A különbség azonban csupán 500 dollár.

A két típus tehát sokban egyezik, mind méretben, mind formában, mindpedig a specifikációkat tekintve. Vannak természetesen különbségek is. A Tesla várhatóan gyorsabban tölt, részben a kisebb akkumulátornak köszönhetően, de a töltési teljesítmény is magasabb lehet a Tesla esetében a Supercharger oszlopoknál, mint a Mach-E esetében a villámtöltőknél. Ez pedig jelentős eltérést hozhat. A Tesla ráadásul jobb döntés lehet, ha sokmindent szállítunk, hiszen a csomagtér maximális kapacitása majdnem 200 literrel több. A villanyautó-gyártó SUV-jában az sem gond, ha 5-nél több személyt szállítanánk, hiszen ott találunk hétüléses opciót is.

Jelen pillanatban az önvezető rendszereket tekintve is hasonló a helyzet, a jövőben pedig csak a fejlesztések alapján dől el, hogy melyik lesz a nyerő.

A Ford tehát igyekszik felvenni a versenyt a Teslával, és egyelőre úgy tűnik, hogy sikerül is neki. Az autók végső megjelenésééig azonban még van idő, hiszen a következő két évben kerülnek majd piacra a különböző kivitelek. Addig pedig még változhat néhány számadat, legalábbis a Teslánál számíthatunk erre, hiszen a kizárólag villanyautókkal foglalkozó márkánál még a kész autók is gyakran fejlődnek, hát még a piacon nem lévők.

The post <a target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer" …read more

Source:: ZoldAutok.hu

(Visited 1 times, 1 visits today)
Advertisements