9 durva tény a cukorról

cukorteny2.jpg ()

1. A folyékony cukor is problémát okoz

A folyékony cukor ott van mindenütt: az üdítőkben, energiaitalokban, sportitalokban. Sajnos nagyon könnyű túlzásba vinni a cukorfogyasztást: gondolj csak bele, egy energiaitalban ugyanannyi cukor van, mint egy doboz jégkrémben! Sajnos a túladagolás abból is fakad, hogy az ilyen magas kalóriatartalmú italoktól és ételektől kevésbé érzed magad jóllakottnak, így többet viszel be belőlük a kelleténél.

2. A cukros üdítők megbetegítenek

Itt az ideje, hogy felhagyj a cukros üdítőkkel: csupán napi egyetlen pohár kóla elfogyasztása is háromszorosára növeli a szívbetegség kockázatát! Van rosszabb is: ahhoz képest, ha csak havonta egyszer iszol ilyen üdítőket, a napi egy pohár 26%-kal növeli az I-es és II-es típusú cukorbetegség kialakulását.

3. A májad szenved a cukortól

A fruktóz, mely egyre népszerűbb cukorfajta, jobban károsítja a májat, mint az alkohol. A fruktóz teszi a gyümölcsöket olyan édessé, amilyenek és ez rendben is van a gyümölcsben, mert természetes. A baj azzal van, amikor manipulálják és kinyerik valamiből a fruktózt, például kukoricából, céklából, cukornádból. Mint a legtöbb gabona, amikor átesik a feldolgozási folyamaton, rostot és tápanyagokat veszít, melyek nélkül a szervezet nehezen dolgozza fel ezeket, így a nehéz feladat a májra marad. A mesterséges fruktóz feldolgozása nehéz folyamat, és károsítja is a májat. A szakzsargonban az ilyen májat nem alkoholos zsírmájnak vagy alkoholmentes májzsugornak nevezik.

4. A cukor, bárhogy is nevezik, méreg

Szacharóz (asztali cukor) vagy magas fruktóztartalmú kukoricaszirup (folyékony cukor). Ezek a megnevezések mind ugyanarra vonatkoznak. Az élelmiszeriparban számos megnevezés alakult ki, ezzel nehezítve a tudatos étkezést. Gyakran csak átfutjuk az összetevők listáját és ugyan egyetlen „cukor” feliratot sem találunk rajta, a megtévesztő nevű összetevőknek köszönhetően mégis rengeteg cukrot viszünk be, és hamar túllépjük a napi ajánlott cukormennyiséget.

5. A „cukorpocak” okozhat metabolikus szindrómát

A metabolikus szindróma kifejezés egy gyűjtőfogalom az olyan krónikus megbetegedésekre, amilyenek a szívbetegségek, cukorbetegség és májbetegség. A magas cukorbevitel az egyike az első 5 kockázatot növelő tényezőnek. Az egyik legfigyelemfelkeltőbb jele az úgynevezett „cukorhas”, mely az alma alakú embereknél figyelhető meg a leglátványosabban. Ezt szoktuk „úszóguminak” nevezni.


6. A nők akár a háromszorosát is elfogyasztják az ajánlott napi mennyiségnek

6 evőkanálnyi (kb. 25 gramm) cukor az ajánlott napi mennyiség a nők esetében. Amikor a napi kalóriabeviteled 10%-a csupán cukorból vagy természetes cukorból, pl. szirupból, mézből, gyümölcsléből érkezik a szervezetbe, biztos, hogy túllépted a kellő mennyiséget. Figyelj rá, hogy a napi bevitt kalóriáknak kevesebb, mint 5%-át tegye ki a cukor. Ez egy 2000 kalóriás diéta esetében 25 grammot jelent!

7. Erős sóvárgást okoz

Ha sok cukrot eszel, a szervezeted még többet fog követelni. A cukor ugyanúgy manipulálja az agyadat, mint a kokain és az alkohol. Egyre többet és többet kívánsz majd. Hogy megállítsd a folyamatot, egyre kevesebb cukrot kell bevinned. Tudatosítsd, hogy csak az agyad kívánja, a szervezetednek nincs rá szüksége!

8. Mindenben ott rejtőzik

Nem eszel jégkrémet és kekszet, és azt gondolod, hogy így már egyáltán nem is jut cukorhoz a tested? Nos, ez sajnos nem igaz! Az előre csomagolt élelmiszerek 74%-ában jelen van …read more

Source:: Well&Fit

      

(Visited 1 times, 1 visits today)
Advertisements
Sugárvédelmi szolgáltatások