A 11 leghatékonyabb immunerősítő étel

88481998 - natural greek yoghurt in glass jars.

Számos étel elfogyasztásával erősíthetjük immunrendszerünket, elkerülve a megfázásokat és a különböző vírusos, bakteriális megbetegedéseket. Indulhat az immunprogram: pakoljuk meg a tányérunkat színekkel, igyunk sok vizet és töltsük fel a konyhánkat az alábbi finomságokkal.

Joghurt

Az élő baktériumkultúrát tartalmazó joghurt gondoskodik a bélrendszer egészségéről, és a megtisztítja a bélcsatornát a betegségeket okozó baktériumoktól. Bár vény nélkül elérhetjük a probiotikum kapszulákat és cseppeket, napi egy doboz joghurt ugyanolyan hatékony, ám sokkal olcsóbb immunerősítő. Bármilyen finomak, egészségünk érdekében azonban kerüljük az ízesített, cukorral teletömött változatokat. A natúr joghurtot pillanatok alatt feldobhatjuk friss/ fagyasztott gyümölcsökkel és egy teáskanál fahéjjal.

Ajánlott adagja: 200 g natúr joghurt naponta.

Kefir

A tejtermékek közül egyre inkább háttérbe szorul a kefir, pedig a kutatások szerint remek immunerősítő. Egy svéd kísérlet során 181 gyári munkáson tesztelték a hatását, és azt találták, hogy akik 80 napon át Lactobacillus reuteri-t kaptak, 33%-kal kevesebb napot töltöttek betegállományban, mint placebot fogyasztó társaik. Mivel nem minden kefir tartalmazza ezt a speciális baktériumtörzset, érdemes erre figyelni vásárláskor.

Ajánlott adagja: egy doboz kefir hetente 2-szer.

Zab és árpa

Mindkét gabona béta-glükánt tartalmaz, egy olyan élelmi rostot, amelynek mikrobaellenes és antioxidáns tulajdonsága erősebb, mint a népszerű immunerősítőé, az echináciáé. Az állatokon végzett kísérletek tanulságai szerint influenza-, herpesz- és lépfeneellenes hatású, míg az emberi szervezet számára egyértelműen immunerősítőként szolgál. Nemcsak a megelőzésben kaphat komoly szerepet, hiszen felgyorsítja a gyógyulás folyamatát is. Antibiotikum mellé bátran bevethetjük, mivel erősíti annak hatását.

Ajánlott adagja: legalább napi 75 g.

Tenger gyümölcsei

A tengeri finomságokban található szelén fokozza a fehérvérsejtek aktivitását, ezáltal védi a szervezetet a vírusos megbetegedésektől. Célszerű tehát megbarátkoznunk a rákkal, a kagylóval vagy akár az osztrigával.

Ajánlott adagja: heti 2 adag, kivéve várandósság alatt.

Zsíros halak

A lazac, a makréla és a hering gazdag Omega-3 zsírsavakban, amely remek gyulladáscsökkentő, így véd a légúti fertőzések ellen is. Az eddigi kutatások sorra megerősítették immunerősítő hatását. Étrendünk azonban általában nem tartalmaz elegendő mennyiségű Omega-3-at, pedig ezek jelentősen hozzájárulnak egészségünk megőrzéséhez.

Ajánlott adagja: heti 2-3 adag (110 g) hal, kivéve várandósság alatt.

Csirkehúsleves

A húslevest nemcsak betegség idején érdemes fogyasztani, hanem megelőzés céljából is. A csirkehúsleves ugyanis csökkenti a szervezetben fellépő gyulladást. A csirkéből főzés során cisztein nevű, nem esszenciális aminosav szabadul fel, ez pedig kémiailag hasonlít a hörghurutot gyógyító hatóanyagra, az acetylcysteine-re. Adjunk hozzá fokhagymát is, hogy kettős támadással űzzük el messzire a kórokozókat.

Ajánlott adagja: egy nagy tányérral bármikor, amikor gyengének érezzük magunkat.

Fokhagyma

A fokhagyma jellegzetes ízéért és illatért felelős allicin nevű vegyület felveszi a harcot a baktériumokkal és a gyulladással. Egy brit kísérlet résztvevői, akik 12 héten át fokhagyma-kivonatot vettek magukhoz, 66%-kal kevésbé betegedtek meg, mint placebot fogyasztó társaik. Más kutatások pedig gyomor- és bélrák ellenes hatására világítottak rá.

Ajánlott adagja: naponta két gerezd nyersen vagy párolva.

Marhahús

A cink fontos immunerősítőnk, hiánya gyakori azoknál, akik egyáltalán nem vagy csak ritkán fogyasztanak vörös húsokat. A marhahús elsődleges forrása ennek az egészségmegőrző ásványi anyagnak. A cink fogyasztása kiemelten fontos a fehérvérsejtek termeléséhez, amelyek felismerik és elpusztítják a baktériumokat, vírusokat. Sajnos már mérséklet cinkhiány esetén növekszik az esélye, hogy elkapjuk a különböző fertőzéseket.

Ajánlott adagja: 85 g marhahús fedezi az ajánlott napi cinkbevitel 30%-át.

Müzli

Ha nem a marhahús a …read more

Source:: Well&Fit

      

(Visited 1 times, 1 visits today)
Advertisements
Sugárvédelmi szolgáltatások