7 tuti tipp: ragyogóan szép bőr nyáron

Tápláld a bőröd!

Az egészséges bőr kulcsa Médiatára kiegyensúlyozott diéta, amely fehérjében, antioxidánsokban és tápanyagokban gazdag. Egyél sok tápláló ételt, amilyen a spenót, a kelkáposzta, és a C-vitaminban gazdag gyümölcsök, például a piros bogyós finomságok és a görögdinnye. Ezek tele vannak létfontosságú vitaminokkal, antioxidánsokkal és kollagénnel, amelyek ragyogóvá teszik a bőrt.

Szedj a kollagén kapszulát!

Vedd fel a harcot a káros ultraibolya sugárzással olyan természetes fehérjékkel, mint a kollagén és az elasztin, amelyek gondoskodnak a bőr rugalmasságáról, lelassítják annak öregedési folyamatát, így a késleltetik a ráncok kialakulását és a bőr elvékonyodását is. Szedj olyan táplálék-kiegészítőt, amely cinket, C-, E-vitamint és aloe verát is tartalmaz, ezáltal támogatva a kollagén megfelelő szintjét a szervezetben.

Csökkentsd a nap káros hatását tejtermékekkel és antioxidánsokkal!

Ha már megtörtént a baj és leégtél, a gyulladás csökkentésének leggyorsabb módja, ha joghurtot vagy zsíros tejet kensz közvetlenül az égett bőrfelületre. Hagyd rajta 15 percig száradni, majd öblítsd le, és ismételd óránként. Ez a kis pakolás megakadályozza a bőr károsodását és a csökkenti a kellemetlen, égő érzést, illetve a bőr pirosságát is. Használhatsz olyan test- vagy arcápolót is, amely C-, E-vitamint valamint alfa lipoic savat tartalmaz. 6 óránként kend át vele a leégett bőrt, és folytasd addig, amíg a bőrfelület teljesen meg nem gyógyul.

Viselj kalapot!

A kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy az 50 faktoros fényvédők csökkentik a leégés esélyét és a bőrrák kockázatát, de nem nyújtanak teljes körű védelmet. Fontos, hogy ne tartozódj a napon 11 és 15 óra között. Védd a bőröd naptejjel, de mellette viselj napszemüveget és kalapot is!

Úszás után feltétlenül zuhanyozz le!

Talán nem ezt kívánod leginkább egy wellnessben töltött lusta nap után, de a bőröd védelme érdekében kifejezetten fontos, hogy lezuhanyozz. A mesterséges vízben található klór szárítja és irritálja a bőrt, ezért mihamarabb mosd le magadról.

Ne feledkezz meg a hidratálásról!

Az ajánlott napi 2 l víz fogyasztása nyáron még fontosabb, mint máskor, mivel a folyadékveszteség a nagy melegben és páratartalomban sokkal jelentősebb. Az elegendő vízfogyasztás ráadásul méregtelenít és gondoskodik a bőr egészséges ragyogásáról.

Használj testradírt!

A bőrradírozás a legfontosabb lépés a ragyogóan szép, barna bőrért. Eltávolítja az elhalt hámsejteket, és segít, hogy a bőr jobban hasznosítsa a többi kozmetikumot, legyen szó akár hidratálóról vagy barnító krémről, miközben megnyitja a pórusokat. Használj mosdókesztyűt, és körkörös mozdulatokkal masszírozd közben a bőröd, hogy stimuláld a bőr vérkeringését. Ha száraz a bőröd, próbáld ki a száraz tisztítást, amely növeli a vér áramlását, ragyogóvá teszi a bőrt az elhalt hámsejtek eltávolításával és a pórusok megnyitásával. Ráadásul csökkenti a narancsbőrt is, ami nem elhanyagolható a bikini szezon idején.

Most, hogy tudod, hogyan óvd nyáron a bőröd, nincs más hátra, mint elővenni a bikinit és élvezni a nyaralást! De ne felejtsd el a naptejet és a kalapod!

…read more

Source:: Well&Fit

  Elárulta az anyuka, hogy fogyott 55 kilót

      

(Visited 1 times, 1 visits today)
Advertisements
Sugárvédelmi szolgáltatások