Elvesztette a munkáját, két hónapot kellett várnia az álláskeresési járadékra

Szó volt arról, hogy lesznek különféle támogatások a cégeknek, hogy meg tudják tartani a dolgozóikat, de mire eldöntötte a kormányzat, hogy milyen feltételekkel lehetne kérni és mennyi juttatást, addigra nálunk, a kis cégnél kirúgtak mindenkit

– március végén így kezdődött Géza és munkatársai kálváriája, amely csak most ért véget. Pedig azóta hónapok teltek el.

Kései bértámogatási rendszer

Hiába születtek gyorsan döntések több nyugati és közép-európai országban is a bértámogatásra, nálunk csak április elején állt elő az első javaslatokkal a kormány. Ezután a hónap közepétől, tehát nagyjából egy hónappal a koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet után lehetett igényelni a bértámogatást, amelynek feltételeit nem sokkal később korrigálni is kellett, és az elbírálás is csúszott, de akadt probléma teljesíthetetlen feltételből is.

Csupán három alkalmazottal futott az egyedi ajándéktárgyakat készítő budapesti vállalkozás, amelynek a márciusban terebélyesedő koronavírus-járvány szinte azonnal betette a kaput: a rendezvények, fesztiválok elmaradása miatt március végén úgy döntött a tulajdonos, hogy leáll a vállalkozás, a munkatársakat kénytelen volt elküldeni, 31-e volt az utolsó munkanapjuk.

Géza egyik kolléganője egy-két napra rá be is adta az igénylését az álláskeresési járadékra (közismertebb, korábbi nevén munkanélküli segélyre). Akkor még az elbocsátási hullám elején jártunk, alighanem ennek köszönhetően az ügyét viszonylag gyorsan el is bírálták, április végén már értesítették is, hogy jár neki a járadék, május elején pedig meg is kapta az első havi részt.

Géza és egy másik kolléganője kicsit ráérősebbek voltak – a férfinak gyerekei is vannak, a digitális oktatás miatt otthon is meg kellett oldani az új helyzetet, vigyázott a gyerekekre, és volt valamennyi tartaléka is –, nem azonnal tették meg az első lépést.

  • Géza az április 20-i héten regisztrált a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálatnál a bejelentett lakcíme alapján illetékes foglalkoztatási osztályon, kolléganője egy héttel korábban.
  • Géza pár napra rá, április 24-én kapott egy e-mailt, hogy nyilvántartásba vették, és a szükséges dokumentumokat szkennelje be, majd töltse fel az ügyfélkapun keresztül.
  • Ő ezt még a hónap vége előtt, 28-án meg is tette, és abban bízott, hogy az egyszerűbb esetekre érvényes 8 nap alatt elbírálják az igényét.
  • Csakhogy érkezett hozzá postán egy értesítés a foglalkoztatási szolgálattól. Az április 26-i keltezésű levél akkor íródott, amikor még nem is tudhatták a hivatalnál, hogy minden dokumentumot feltöltött-e Géza a rendszerbe, a levélben mégis azt közölték vele, hogy nem nyújtott be minden szükséges dokumentumot (ezt a regisztrációkor nem is kell megtenni, hanem csak azok után, hogy megjön a regisztrációt tudomásul vevő és a teendőkről informáló hatósági e-mail), ezért hiánypótlásra szólították fel.
  Milliárdokból újulnak meg a NAV online szolgáltatásai

Ez azonban már egy hosszabb határidejű vágányra terelte Géza ügyét: ebben az esetben 60 nap az elbírálás határideje.

Sokáig semmiféle visszajelzés nem jött. Mint mondja:

Rémisztő volt, mert több embertől hallottam, hogy nem történik semmi.

Géza több hét után írt a hivatalnak, érdeklődött az ügyéről. Három nappal később felhívta őt egy ügyintéző azzal, hogy Géza nem adott be semmilyen papírt, igazolást:

Ne mondja már, itt van az ügyfélkapumon egy visszaigazolás, hogy április végén ezt megtettem.

Erre azt válaszolta az ügyintéző, hogy a főnöke nem adta át neki ezt az információt – idézi fel a telefonbeszélgetést Géza. Az ügyintéző azt kérte, hogy küldje el neki közvetlenül is, e-mailben …read more

Source:: Hir24 – Gazdaság

      

(Visited 1 times, 1 visits today)
Advertisements
Sugárvédelmi szolgáltatások