Szuperegészséges nyári táplálékok

Egy doboz frissen szedett málna makrofotója.

Egy doboz frissen szedett málna makrofotója.

Szerencsére ma már nagyon sokféle egészséges táplálék közül válogathatunk, így némi változtatással mi is sokat tehetünk az egészségünk megőrzéséért. Nyáron egyébként is könnyebb dolgunk van, hiszen számtalan zöldség és gyümölcs megtalálható a piacon, így igazán van miből válogatni. Vannak olyan szerencsés emberek, akik saját kerttel rendelkeznek, így ezek a személyek meg is termelhetik az alább olvasható szuperegészséges táplálékokat. Lássuk is, melyek ezek!

A bordó csoda: meggy

Az egyik legegészségesebb gyümölcs a meggy. Én mindig nagyon várom a szezonját, szinte kilószámra tudnám enni. Nemcsak a meggy, hanem a belőle préselt lé is nagyon finom és egészséges. Egyrészt segítséget nyújt a mély és pihentető alvásban, másrészt a testmozgás utáni izomfájdalmat is enyhíteni tudja. A meggy még a fogyásban is segíthet. A meggy ugyanis antocián nevű vegyületekben gazdag, amelyek elősegítik a zsírégetést és megakadályozzák a zsír elraktározódását.

Iratkozzon fel hírlevelünkre még ma!

Töltse ki a feliratkozó formot, hogy naprakész információkkal láthassuk el Önt.

A piros egészség

A paradicsom is nagyon egészséges. A paradicsom likopinban gazdag, amely nem más, mint egy karotinoid. A karotinoid védelmet jelenthet számunkra a napégéssel szemben. Egy kutatásba embereket vontak be. Az egyik csoport rendszeresen kapott paradicsomot, míg a másik csoport tagjainak étrend-kiegészítőként kellett likopint fogyasztaniuk. Azok, akik a paradicsomot fogyasztották, kevésbé voltak kitéve a napégés kockázatainak az étrend-kiegészítőt fogyasztó társaiknál.

A görögdinnye és a víztartalom

A görögdinnye az egyik legjobb szomjoltó lehet nyáron, ugyanis több mint 90 százaléka víz. A görögdinnye nemcsak hidratáltan tartja a szervezetet, de kitűnő hatással van a memóriára és még a hangulatra is pozitívan hat. Nyáron gyakran izzadunk, melegünk van, és ilyenkor nagyon élvezzük az olyan ételeket és italokat, amelyek hűsítő hatással rendelkeznek. Nos, a görögdinnye is rendelkezik ilyen hatással. A görögdinnyét még a fogyókúrázók is fogyaszthatják minden lelkiismeret-furdalás nélkül, mert csak kevés kalóriát tartalmaz.

  Nyári kedvenc, a sárgarépa

A málna és a rostok

A málna egy rostokban bővelkedő gyümölcs, amely csökkenti az LDL-koleszterin szintjét. A rostokban dús táplálkozás nemcsak a súlygyarapodást akadályozza meg, de a fogyást is támogatja.

…read more

Source:: Gyógyszernélkül

      

(Visited 1 times, 1 visits today)
Sugárvédelmi szolgáltatások