6 természetes módszer a fejfájás enyhítésére

Miért okoz fejfájást a kedvenc fejpántunk?

A különböző relaxációs technikák, akupresszúra, meleg vagy hideg borogatás mind segíthetnek a fejfájás csillapításában. Sajnos nem minden típusú fejfájásnál úszhatjuk meg a gyógyszerek használatát, ám szerencsére a legtöbb esetben nem migrénről vagy cluster-fejfájásról van szó, hanem stressz, kimerültség, vízhiány vagy éppen légúti fertőzés okozta panaszokról.

1. Hideg vagy meleg borogatás

Még az enyhébb migrénes fejfájás esetében is van olyan természetes módszer, mellyel akár a gyógyszeres kezelést is kiegészíthetjük, hogy még hatásosabb legyen. „A kisugárzó fájdalom esetén, mint amilyen például a migrén, lehet hasznos, ha hideg borogatást helyezünk arra a pontra, ahonnan a fájdalom ered” – magyarázta dr. Michael Devine belgyógyász. A hideg összehúzza az ereket, ezáltal enyhítheti a migrén tüneteit. Tegyünk egy nedves törölközőt tíz percre a fagyasztóba, majd utána helyezzük a fájdalom helyére.

A meleg inkább a stressz, kimerültség okozta fejfájás esetén segíthet. A nyakat és a váll izmait érdemes melegíteni, így csökkentve a feszültséget az izmokban. Ez az izomfeszültség váltja ki ugyanis a fejfájást.

2. Akupresszúra

Az akupresszúra lényege, hogy minden szervnek megvan az akupresszúrás pontja a testünkön, amelyekre ha nyomást gyakorlunk az ujjainkkal, fájdalomcsillapító hatást érhetünk el. A váll és a nyak stabilizáló izmai például ellazulnak, ha a kézfejünkön, a mutató és hüvelykujjunk közötti pontot lassan és gyengéden, majd körkörösen néhány percig masszírozzuk. Érdemes mindkét kézen ismételni a mozdulatot.

3. Relaxációs technikák

A jóga, meditáció és a különböző légzőgyakorlatok bármelyik fejfájástípus esetén hasznosak lehetnek. Számoljunk minden belégzés alatt ötig, majd ugyanígy lassan öt számolás alatt fújjuk ki a levegőt. A jóga és a meditáció különösen a stressz okozta fejfájás és a migrén esetén lehet jótékony hatású, mivel ezek segítenek a test ellazításában.

Olvastad már?

Fejfájás edzés közben: mikor kell aggódni?

Bár a testmozgás segíthet megelőzni a fejfájást és migrént, mégis van, akinél pont ellenkező hatást vált ki, és edzés közben vagy után jelentkezik a fejfájás.

  3 rózsavizes szépségújdonság

4. Figyeljünk az étkezésre

Különösen a migrén esetében figyeltek meg összefüggést az étkezés és a fejfájásrohamok között. A fenilalanin- és a tiramintartalmú ételek fogyasztása után lehet gyakoribb a migrénes fejfájás az arra hajlamosaknál. A fenilalamin nevű aminosav megtalálható a mesterséges édesítőszerekben és a nitrittartalmú ételekben, feldolgozott húsfélékben, felvágottakban például. A tiramin pedig a fermentált vagy füstölt ételekben, alkoholtartalmú italokban és az erős ízű, hosszú ideig érlelt sajtokban, mint például a parmezán vagy a kéksajt, található meg. A szakember szerint érdemes elkerülni ezek fogyasztását, és az étrendünkbe minél több fehérjében, élelmi rostban gazdag ételt beilleszteni. Különösen előnyös a mandula és a meggy fogyasztása a migrénre hajlamosaknál a kutatások szerint.

5. Fontos a hidratáltság

Fogyasszunk minél több vizet és minél kevesebb olyan italt, amely elvonja a vizet a szervezetünktől (például kávé vagy alkohol). Az orvos szerint fontos, hogy arányosan osszuk el a napi vízbevitelünket: két három óránként igyunk meg két-három decilitert. Mind a migrénes, mind a stressz okozta fejfájás esélyét csökkenthetjük, ha odafigyelünk az elégséges vízbevitelre. A koffein a migrén esetében enyhítheti a panaszokat, ám túlzásba vitt fogyasztása dehidratáltságot, így fejfájást okozhat.

6. Vitaminok és ásványi anyagok

A migrén megelőzésében fontos szerepet játszanak a vitaminok, gyógynövények. Ezek javíthatják a vérkeringést, gyulladáscsökkentő hatásúak, több oxigén juthat segítségükkel a szövetekbe, segítik az izmok ellazulását vagy egyenesen fájdalomcsillapító …read more

Source:: Marie Claire

      

(Visited 1 times, 1 visits today)
Sugárvédelmi szolgáltatások