Félelmetesen jó kocsi lett a cseh ikon

1

Hogy néz ki?

Emlékszem, mekkora csinnadrattával mutatták be Prágában az új Octaviát, még Babiš cseh miniszterelnök is ott volt, meg persze a vastag hangú, határozott vezetőként feltűnő, igen szimpatikus Bernhard Maier Skoda-főnök, aki azóta már nem is főnök. Egy új korszak nyitányaként leplezték le a csehek legnépszerűbb autóját, amit most ki is próbálunk.

Az Octavia negyedik generációja minden méretében növekedett. 4689 milliméteres hosszúságával a negyedik generációs Octavia Combi 22 milliméterrel hosszabb elődjénél, míg szélessége 15 milliméterrel 1829 milliméterre nőtt, a tengelytáv 2686 milliméter. Légellenállási együtthatója (cw) 0,26-tól indul. A kombi csomagterének térfogata 640 liter, ez változatlanul a kategória legnagyobbja. A hátsó ülés támlája távolról is dönthető, a kallantyúk meghúzásával elénk tárul az 1700 literes űr. Ha túl sok az apró csomag, rögzítősínekkel és hálókkal teremthetünk rendet a káoszban. Bár csak USB-C csatlakozó van a kocsiban (abból öt), szerencsére hagyományos módon, 230 volttal is tölthetjük az eszközeinket.

A keskenyebb fényszórók, valamint a hátsó lámpatestek egyaránt korszerű LED-technikával működnek, csúcsváltozatában pedig az Octavia LED-Matrix rendszert kínál. Ez több egyedileg szabályozható szegmensből állítja elő fénykévéjét, a vezető így a közlekedés többi résztvevőjének vakítása nélkül folyamatosan távolsági fénnyel autózhat. Az intelligens műszaki megoldás az első szélvédőn elhelyezett kamera segítségével érzékeli a szemből érkező és az elöl haladó járműveket, illetve a fényvisszaverő öltözetű személyeket és fényvisszaverő objektumokat. Az irányjelző dinamikus, azaz jelzi a kanyarodási szándék irányát.

Teljesen megújult az utas- és vezetőtér berendezése. Az új kormánykerék kétküllős kialakítású és krómozott díszlécet hordoz, a multifunkciós változat gombjaival és új krómdizájn-görgetőkerekeivel pedig összesen tizennégy különböző funkció vezérelhető. Elsőre furcsa a kormány – bevallom használata sem egyszerű -, kissé idegen a VW-konszerntől, de egyedi és így kiemeli az Octaviát a tömegből. Fedélzeti számítógépe, menürendszere, hang- és gesztusvezérlése elég bonyolult, de kezelése megtanulható. Csak ne vezetés közben babráljuk, bár néhány önvezető funkciót is kapott a kocsi. A klíma szerencsére könnyen bekapcsolható, de utána a különböző hűtési módokba jobb, ha nem bonyolódunk be vezetés közben. Az Octavia is olyan lett immár, mint a nyolcas Golf, az anyósülésre érdemes egy digitális bennszülöttet ültetni, aki talán megérti, és kezelni tudja ezt a 22. századi rendszert. Nekem jobban tetszett a 12 hangszórós Canton hifiből vezeték nélkül szóló Spotify-nál a belső kilincsek formája, amelynél vagányabbat ritkán látni szériaautóban.

  A vártnál is érdekesebb lehet az Enceladus

5

Nagyot lépett előre a kényelem terén is az Octavia, első ízben állnak rendelkezésre a hátat kímélő ergonomikus ülések, amelyek a fűtés mellett kívánságra masszázsfunkciót és hűsítő szellőztetést is kínálnak (ez a tesztautónkban épp nem volt). Cserébe szélvédőre vetített kijelző tájékoztat, amely a fontos információkat – mint például a sebesség és a navigációs útmutatások – a vezető közvetlen látóterében jeleníti meg. A digitális és egyénileg konfigurálható központi műszeregység legújabb generációja 10 hüvelyk átlójú kijelző felülettel készül. Újdonság annak lehetősége, hogy a navigációs térkép két különböző nagyításban jelenjen meg a két monitoron. A légkondicionáló berendezés a szórakoztató és információs rendszer képernyőjébe integrált alsó sávról kezelhető, míg az kijelző alatti új érintőcsúszkával egy ujjal a hangerő szabályozható, két ujjal pedig a navigációs térkép nagyítható, …read more

Source:: Autoszektor.hu

      

(Visited 1 times, 1 visits today)
Sugárvédelmi szolgáltatások