Elsőként tisztázzuk: mi a dolga egy senior kreatív producernek?
Az RTL-nél a reality műsorok senior kreatív producere vagyok, ami annyit tesz, hogy hozzám tartozik a reality műsorok zöme. Mind a kreatív, mind a senior kreatív producernek az az alapvető feladata, hogy a teljes tartalmi és rendezési koncepciót kidolgozza, felügyelje, valamint tartsa a költségvetési kereteket is.
Összetett feladatkörnek hangzik.
Mondok egy számítógépes hasonlatot: olyanok vagyunk, mint a processzor és az alaplap.
Egy műsoron milyen hosszú ideig dolgoznak a kreatív producerek?
Az első pillanattól az utolsóig. Műsortól függ, hogy ez mennyi idő.
Az Éden Hotel esetében ez több volt vagy kevesebb?
Február elején tudtuk meg, hogy lesz Éden Hotel, tehát onnantól számítva mondhatjuk, hogy elkezdődött, és az utómunkát novemberben fejezzük be.
Több mint húsz éve futnak társkereső műsorok a magyar kereskedelmi csatornákon, és nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben csökkenne a számuk. Miért érdekelheti az embereket töretlenül ez a formátum?
Ugyanazért, amiért a romantikus regények is működtek háromszáz évvel ezelőtt: tulajdonképpen az Éden Hotel is az azokban leírt alapvetéseket használja. De ez nem egy klasszikus párkereső, hiszen a szereplők nemcsak a szerelem miatt állhatnak össze, hanem taktikából is. Ez sokkal inkább egy taktikai játék, amit férfiak és nők játszanak, és a köztük lévő alapvető dinamikák alakítják a történéseket.
Az emberi alaptermészet és az emberi ösztön alaptézisei mozgatják a szálakat, és valójában olyan, mint egy jól megírt regény vagy egy remek szappanopera.
Ha már az írást említette: el lehet térni a megvásárolt licensz formátumától?
A tévéműsorok formátuma nem olyan, mint egy recept, amiben le van írva, hogy egy étel elkészítéséhez mi szükséges. Minden műsornál vannak eltérések, hiába ugyanaz a licensz. Ez több dologból is fakad, nagyban függ például a készítő személyiségétől, habitusától. Az alapokat persze tartjuk: egy hotelben zajlik a műsor, mindig érkezik védett szingli játékos, van párválasztó ceremónia, noha számos olyan változó van, amivel nem tudunk előre tervezni.
Mint például?
A ceremóniák rendszeressége, a szereplők közti dinamikák változása, a szereplők beilleszkedése mind olyan változók, amikkel nem lehet tervezni, forgatás közben derülnek ki. Habár azt mondtam, nem recept alapján készítünk műsort, a mi munkánk mégis hasonlít a séfekéhez: a magunk szájíze szerint ízesítünk, kóstolunk, ha pedig kell még só, bors, koriander, akkor fűszerezünk.
Ha minden országban máshogy alakul a recept, akkor a külföldi műsorokra érkezett kritikákból, nézői visszajelzésekből sem lehet leszűrni tanulságokat?
Nem. Magyarországon ez amiatt is nehéz, mert még a legnépszerűbb műsorok esetében is borzasztó negatív visszajelzésekkel találkozunk például a Facebookon. Külföldről nincsenek olyan adatok a birtokunkban, amikből tudhatnánk, mi az, ami a nézői visszajelzések szintjén jónak mondható.
A szavaiból azt veszem ki, a műsorkészítésnél fittyet is hánynak erre.
Amik az előbb szóba kerültek, azokkal nem foglalkozunk, de a hazai nézők visszajelzéseire egyáltalán nem hányunk fittyet. Számunkra is lehet érdekes és tanulságos, hogy bizonyos piacokon miként teljesített egy műsor. A Paradise Hotel, azaz az Éden Hotel több mint tizenöt éve fut Svédországban, Dániában és Norvégiában. Népszerű műsor mind a mai napig.
A konkurencián egy nagyon hasonló műsort sugároztak a múltban: ez volt a Money or Love. A kritika szerint az nem volt egy sikeres próbálkozás. Az Éden Hotelnél számba vették, hogy talán itthon kevésbé …read more
Source:: 24.hu
Dancing with the Stars első élő show szeptember 25-én!